Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:42:50 GMT

صدور بیش از ۷ میلیون جریمه کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۶۱۰

صدور بیش از ۷ میلیون جریمه کرونایی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از صدور بیش از ۷ میلیون جریمه کرونایی خبرداد.

به گزارش برنا؛ سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع در بحث جرائمی که در ارتباط با کرونا اعمال شده، تعداد جرائم اعمال شده از ابتدای شیوع کرونا در سال ۹۹ تا کنون بیش از هفت میلیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طی این مدت، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه نیز با تذکر پلیس از سفر انصراف دادند، گفت: همچنین بیش از ۷۰ درصد مردم در بحث پرهیز از سفرها رعایت کردند. اما آنچه که رخ داد، مربوط به ۳۰ درصدی است که اصرار به سفر داشتند و در ایام نوروز نیز عمدتا همین موارد بودند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد:  وقتی ما جرائم را تحلیل می‌کنیم می‌بینیم که برخی خودروها تا ۲۰ بار و برخی حتی تا ۱۰۰ بار به خاطر بی‌توجهی به محدودیت‌هایی کرونایی جریمه شدند که این نشان می‌دهد موضوع  بازدارندگی جرائم در مورد این افراد وجود ندارد و متاسفانه رعایت نمی‌کنند.

هادیانفر به اعمال محدودیت ترددها در تعطیلات عید سعید فطر نیز اشاره کرد و گفت: میزان ترددها در ایام تعطیلات عیدفطر امسال به نسبت ایام عید سعید فطر سال قبل ۲۲درصد و نسبت به ایام عیدفطر سال ۹۸ که خبری از کرونا در کشور نبود، ۴۰درصد کاهش  را نشان می‌دهد. بنابراین آنچه که تحت عنوان افزایش سفر مطرح می‌شود، صحت ندارد.

او با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت و ممنوعیت سفردر ایام عید سعید فطر گفت: این محدودیت ها از ساعت ۱۴ روز ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه داشت. در این مدت پلیس راهنمایی و رانندگی با بهره‌گیری از ۱۲۹۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف و همچنین استقرار نیرو در ۲۶۹۳ نقطه به همراه عوامل انتظامی حضور داشت و در مجموع ۳۷۱هزار و ۴۱۳ دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلیل بی‌توجهی به این تذکران اعمال قانون شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور وسیله نقلیه ایام نوروز راهنمایی و رانندگی تعطیلات ایام تعطیلات ایام عید دوربین قانون راهنمایی و رانندگی جریمه جریمه کرونایی پلیس راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

به گزارش تسنیم، وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟