Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن کووایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ۷-۸ کشور دنیا تقاضای خرید واکسن برکت را داشتیم.

او با بیان اینکه طی نامه نگاری‌های رسمی انجام شده این کشور‌ها متقاضی خرید واکسن از ما بودند، گفت: درباره سیاست‌های صادراتی باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود کند و این وزارت خانه باید سیاست‌های صادراتی را تدوین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی گفت: ما به عنوان تولیدکننده متقاضی این هستیم که این سیاست‌ها به زودی اتخاذ شود ئ باید زمانی که این واکسن در دسترس عموم قرار گرفت فرصت صادرات آن را نیز داشته باشیم چرا که طبعتا در صادرات همیشه باز نخواهد بود و رقبا بازار صادرات را خواهند گرفت.

او بیان کرد: اگر ما دیر وارد صادرات شویم فرصت صادرات را از دست خواهیم داد بنابراین  باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید سیاست گذاری‌های مربوطه را انجام دهد.

بیشتر بخوانید

درخواست رئیس ستاد اجرایی از وزارت بهداشت/ امکان صادرات واکسن را برای مردم منطقه فراهم کنید رونمایی از اولین محصول کارخانه تولید واکسن کوو ایران برکت ثبت نام حدود ۶۰ هزار نفر برای تزریق واکسن کووایران برکت/ نوبت دهی آزمایش و تزریق واکسن با سامانه ۴۰۳۰ است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات واکسن کووایران برکت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: با بیان اینکه رفع تعهد ارزی، تحریمی خود ساخته را برای صنایع ایجاد کرده است گفت: محصولی که با تمامی سختی‌ها و مشکلات تولید می‌شود برای عرضه آن نیز در بازار های داخلی و خارجی موانعی وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم مسعود بختیاری، در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار کنسرو در سال 1403 اظهار داشت: از گذشته تولیدکنندگان صنایع غذایی برای تأمین سرمایه در گردش وابسته به شبکه بانکی‌ بوده‌اند اما با توجه به این‌که ساختار فعلی شبکه بانکی کشور انقباضی است و زمزمه‌هایی نیز مبنی بر افزایش نرخ سود وجود دارد، باید اذعان کرد که صنایع برای تامین مالی و سرمایه در گردش وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، مشکلاتی برای تامین مواد اولیه ازجمله تون ماهیان وجود دارد؛ که در این شرایط لازم است وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت شرایط ثبت سفارش‌ها مواد اولیه را تسهیل کنند.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به مشکل ریزش سرمایه‌های انسانی در صنایع گفت: نیروی انسانی جدید از نظر انگیزه، توان و دلبستگی به کار با نسل قبل تفاوت دارد و دچار فرسودگی نیروی انسانی در صنایع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تامین انرژی نیز یکی از چالش‌های صنایع غذایی از جمله صنعت کنسرو است، تصریح کرد: خاموشی دستگاه‌های خط تولید به‌دلیل قطعی برق صدمات جبران‌ناپذیری به صنایع کنسرو کشور تحمیل کرده است و در صورت تکرار در سال جدید به مشکلات صنایع می افزاید.

بختیاری با بیان اینکه برای جهش تولید باید زیرساخت‌ها مهیا شود؛ اظهار داشت: صنایع با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند که برای تحقق جهش تولید نیازمند رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی محیط کسب و کار گفت:  دستگاه‌های متعددی مانند سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت، سازمان حمایت، سازمان محیط‌زیست، وزارت کار، سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی به استناد یک یا چند ماده قانونی خود را در تصمیم‌گیری‌ها برای صنعت غذا دخیل می‌دانند و ناهماهنگی و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه رفع تعهد ارزی، تحریمی خود ساخته را برای صنایع ایجاد کرده است گفت: محصولی که با تمامی سختی‌ها و مشکلات تولید می‌شود برای عرضه آن نیز در بازار های داخلی و خارجی موانعی وجود دارد.

عدم امکان رقابت تولید کنندگان با واسطه‌ها در صاردات کنسرو!

وی گفت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد که صورت  گرفته در سال جاری به نظر می‌رسد چند ماهی تاب‌آوری و اقشار کارمند و کارگر بتوانند قدرت خرید متناسبی داشته باشند ولی با توجه به تورم ممکن است با رکود مواجه شویم و در بازار بین‌المللی نیز مشکلاتی از جمله تحریم خود ساخته رفع تعهد ارزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی ازصنایع اعلام می کنند که محصول آنها توسط واسطه ها به خارج از کشور قاچاق و در آنجا به فروش می رسد و ارز آن با نرخ آزاد و گران تر به بازار بر می‌گردد که این شرایط  خود تولید کننده محصول نمی‌توانند با واسطه‌ها برای صادرات رقابت داشته باشد.

وی افزود: برخی از صنایع نیز برای صادرات محصولات خود را به صورت ریالی به فروش می رسانند که آنها نیز مشکلاتی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به کشور دارند.

بختیاری گفت: ارز حاصل از صادرات حتما به کشور باید باز گردد اما صنایع در این شرایط مشکلاتی برای تحقق این امر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد