Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی از صدور بیش از ۳۵ هزار گزارش اصلاحی با موضوع کیفری در اجرای ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خبر داد. محمود رفسنجانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با میزان از صدور بیش از ۳۵ هزار گزارش اصلاحی با موضوع کیفری در اجرای ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا اول اسفندماه بیش از ۴۲ هزار پرونده به شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های کیفری ارجاع شده است که بیش از ۳۵ هزار پرونده با صدور گزارش اصلاحی مختومه شده که طبق آمار دقیق بیش از ۸۳ درصد از پرونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف مصوب ۹۴، افزود: مطابق ماده ۱۱ این قانون مرجع قضایی رسیدگی‏‌کننده می‏تواند در کلیه اختلافات و دعاوی خانوادگی و سایر دعاوی مدنی و جرایم قابل گذشت، پرونده را جهت حصول سازش به شورا ارجاع کند.   بیشتر بخوانید: ایجاد صلح و سازش در پرونده اختلاف مالی به ارزش ۲۲۳ میلیون تومان با تلاش شورای حل اختلاف خراسان رضوی وی اظهار کرد: در جهت تعالی سند تحول قضایی راهکار‌های توسعه شیوه‌های صلح و سازش در دستور کار شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی قرار دارد و اجرایی شدن طرح همیاران شورا‌های حل اختلاف در مشهد و تشکیل ستاد صبر در قالب شعب سفیران ضامن از جمله این اقدامات است.

رفسنجانی در پایان از زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف و تلاش‌های خداپسندانه و بی دریغ آن‌ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ سازش در جامعه قدردانی کرد.

در حال حاضر در مشهد ۱۲۲ شعبه همیاران با ۶۹۶ عضو در کنار شورا‌های حل اختلاف فعالیت دارند و این اعضا از معتمدین محل و نخبگان حوزه و دانشگاه هستند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری خراسان رضوی شورای حل اختلاف پرونده های کیفری صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان رضوی شورای حل اختلاف پرونده های کیفری صلح و سازش شورا های حل اختلاف استان خراسان رضوی حل اختلاف خراسان رضوی بیش از ۳۵ هزار گزارش اصلاحی صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهارستان، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در شورا و شهرداری نسیم شهر/ 7 نفر دستگیر شدند

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد