Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:44:40 GMT

نیازی به برجام نداریم/ ارتباط با چین و کشورهای همسو تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۸۰۸

نیازی به برجام نداریم/ ارتباط با چین و کشورهای همسو تقویت شود

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با وجود درخواست و پیگیری‌های یک ساله بانک مرکزی از صندوق بین‌المللی پول برای اختصاص وام ۵ میلیارد دلاری به ایران برای مقابله با کرونا،‌ این صندوق تا به امروز پاسخ روشنی به این درخواست نداده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عضو صندوق بین‌المللی پول است و حق اشتراک پرداخت می‌کند و آنان موظف هستند که به موقع به کشور ما هم تسهیلات ارائه دهند و نباید در این باره سیاسی‌کاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا با سیاسی‌کاری‌های خود باعث شده که صندوق بین‌المللی پول به ایران وام پرداخت نکند و برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است، در حالی‌ که نباید مسائل سیاسی در این باره تأثیری داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید این مسئله را در نظر داشته باشند که غربی‌ها هیچ‌گاه با ما صادقانه برخورد نمی‌کنند و نباید خوش‌خیال باشیم و این امید را ایجاد کنیم که آنان این‌بار به وعده‌های خود عمل می‌کنند.

قادری با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران از هر امکانی برای ایجاد مشکل و محدودیت برای ما استفاده می‌کنند، گفت: در این شرایط دولتمردان به جای تمرکز، به احیای برجام و مذاکره با غربی‌ها باید سریعاً قراردادهای سند راهبردی بین ایران و چین را آماده کنند تا به جای آنکه ما به دنبال غربی‌ها باشیم، آنان به سراغ ما بیایند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما در حال حاضر هیچ نیازی به برجام نداریم و جای تأسف دارد که طی چند سال گذشته دولت آن طور که باید و شاید به ارتباط با کشورهای جهان شرق و همسایه توجه نداشته است.

وی اظهار داشت: دولتمردان باید از گذشته درس بگیرند و به جای افزایش ارتباط با غربی‌های بدعهد، از ظرفیت کشورهای همسو نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 5208761 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی جعفر قادری مجلس شورای اسلامی برجام چین انتخابات 1400 ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری محمد جواد ظریف آیت الله سید ابراهیم رئیسی فلسطین علی لاریجانی حسن روحانی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمدجواد ظریف عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟