Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از تمام خدمه و سرنشینان کشتی‌ها و لنج‌هایی که از کشور‌های دیگر وارد خوزستان می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود و ۲ سرنشین برزیلی یک فروند کشتی ایرانی در بندر امام خمینی (ره) به کرونا مبتلا شدند و در همان کشتی در قرنطینه بسر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سرنشینان و خدمه کشتی که تست کرونای آن‌ها مثبت شود اجازه خروج از کشتی را ندارند و  ۲۶ فروند کشتی طی امسال در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند که ۸۷ نفر از سرنشینان آن‌ها تبعه هند و ۴۶ نفر آن‌ها تبعه برزیل بودند.

ابول نژادیان بیان داشت: ۳۲ شناور از طریق بنادر آبادان وارد کشور شدند که از این تعداد ۱۹ شناور مربوط به کشور کویت، هشت شناور از عراق، چهار شناور از امارات و یک فروند شناور از کشور قطر بودند که از خدمه آن‌ها تست کرونا گرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تعداد کل سرنشینان این شناور‌ها ۲۳۹ نفر بود که ۳۹ نفر آن‌ها تبعه هند، ۱۹۶ نفر تبعه ایران و چهار نفر اهل کشور پاکستان بودند که جواب تست پی سی آر همگی آن‌ها مثبت بود و در تمام مرز‌های دریایی استان خوزستان کار نمونه گیری از خدمه کشتی‌ها و لنج‌های صیادی که در دریا می‌مانند، انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق سند ملی، مسوولیت قرنطینه سرنشینان کشتی‌ها بر عهده اداره بنادر است و افرادی که جواب تست کرونای آن‌ها مثبت باشد در همان بندر قرنطینه می‌شوند و در ۴۰ مایلی خور موسی نیرو‌های بهداشت مستقر در بندر وارد شناور‌ها شده و از خدمه تست کرونا می‌گیرند تا در حد فاصل رسیدن شناور به اسکله، جواب تست سرنشینان آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر