Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال در سطح ۲۵۰ هکتار از کشتزارها و باغ‌های استان با آفت ملخ بومی مبارزه شده است.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج نیا  افزود: بیشترین سطح مبارزه مربوط به شهرستان های داورزن، درگز و بردسکن بوده است ضمن اینکه همچنان رصد و پایش عرصه‌ها و اراضی مستعد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار می‌شود، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آفت ملخ بومی در این استان شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی است که هر سال در سطح وسیع با این آفت مبارزه می‌شود. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده این آفت هرچه سریعتر مراتب را به ادارات کشاورزی شهرستان خود اطلاع دهند. وی تاکید کرد: عشایر و چوپانان با توجه به ترددی که دارند در صورت مشاهده این آفت باید هرچه زودتر مراتب را اطلاع رسانی کنند تا در نخستین روزهای شکل‌گیری کانونهای ملخ، اقدام به مبارزه و ریشه‌کنی آن شود. انتهای پیام/ منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ملخ بومی جهاد کشاورزی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی