Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر رفتاری که مخاطب بر بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌دهد تبدیل به یک ردپا از سلایق و علایق او می‌شود و شرکت‌های تحلیل داده رفتار مخاطبان را شناسایی می‌کنند. این شناسایی مبنایی برای اهداف مالی و تبلیغاتی می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شناسایی رفتار و سلایق مخاطبان به راحتی با تحلیل رفتار آنها در فضای مجازی و اینترنت قابل شناسایی است و در واقع همین شناسایی رفتاری نوعی تجاوز به حریم شخصی مخاطبان تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داده‌ها اغلب مبنایی برای کسب درآمد شرکت‌های تحلیلگر داده می‌شود.

بدست آوردن اینگونه داده‌ها از رفتار مخاطبان،  خود نوعی تجاوز به حریم شخصی است. این داده‌ها تحلیل می‌شود و در اختیار منافع اقتصادی مختلف گذاشته می‌شود تا هدف تبلیغات قرار بگیرد.

 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تولدتان را تبریک بگویند یا با توجه به خریدهای آنلاینی که انجام داده‌اید، خریدهای دیگری به شما پیشنهاد کنند؛ چرا؟ چون زمانی که به اینترنت متصل می‌شوید و فعالیت‌هایتان را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنید از خود رد پای دیجیتال به‌جا می‌گذارید. ردپاهای دیجیتال باعث می‌شود اطلاعاتتان در دسترس شرکت‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف قرار گیرد. اگر می‌خواهید آسیب‌ کمتری به حریم شخصی‌تان وارد شود سعی کنید درج و نشر اطلاعاتتان را در فضای مجازی کنترل کنید. از موتورهای جست‌وجو و مرورگرهای امن استفاده کنید. وارد هر سایتی نشوید و از رمزهای عبور قدرتمند استفاده کنید تا امنیت داده‌هایتان در فضای آنلاین حفظ شود.

امروزه حفظ حریم خصوصی در اینترنت و فضای مجازی سخت شده است. فنّاوری با سرعت زیادی در حال رشد است و ردیابی داده‌ها تبدیل به یک روش معمول شده است. دیگر جای تعجب نیست که سرویس‌های مختلف در اینترنت مثل سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تولد ما را تبریک بگویند یا با توجه به خریدهای آنلاینی که انجام می‌دهیم، توصیه‌های خرید دیگری به ما پیشنهاد دهند. سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های تبلیغاتی از این ویژگی سود مالی زیادی می‌برند؛ اما توجه داشته باشید که این کار نوعی تجاوز به حریم شخصی ماست؛ چراکه حریم شخصی آنلاین از حقوق کاربران اینترنت محسوب می‌شود.

زمانی که به اینترنت متصل می‌شویم و فعالیت‌هایمان را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنیم از خودمان ردپای دیجیتال به‌جا می‌گذاریم. همین ردپاهای دیجیتال مشخص می‌کند که چه عادت‌هایی داریم، وضعیت سلامتی‌مان چطور است و عادت‌ها و سلیقه خریدمان چیست. این داده‌ها می‌تواند در دسترس شرکت‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف قرار گیرد. با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی و میل کاربران به فعالیت در این شبکه‌ها، حجم زیادی از این اطلاعات توسط خود کاربران در اینترنت توزیع می‌شود. البته اطلاعاتی که در فضای مجازی درباره هویت و علایق ما جمع می‌شود، می‌تواند تأثیر مثبتی در زندگی ما داشته باشد. مثلاً به شکل‌گیری اهداف شرکت‌ها برای ارائه خدمات و محصولات کاربردی بهتر کمک می‌کند یا وب‌سایت‌های موردعلاقه ما با کمک این اطلاعات می‌توانند در جهت رضایتمندی بیشتر مشتریانشان گام بردارند.

بااین‌حال نباید نکات امنیتی را در استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی فراموش کنیم. در بستر اینترنت باید با احتیاط بیشتری گام برداریم و اطلاعات خود را در اختیار هرکسی قرار ندهیم. هرقدر اطلاعات شخصی‌مان را بیشتر به اشتراک بگذاریم کنترل کمتری بر روی اطلاعاتمان داشته و زمینه سوءاستفاده بیشتری را فراهم می‌کنیم.

اگر می‌خواهید آسیب‌های احتمالی به حریم شخصی‌تان را به حداقل برسانید، سعی کنید به کنترل اطلاعاتتان در فضای مجازی توجه داشته باشید. از موتورهای جست‌وجو و مرورگرهای امن استفاده کنید. وارد هر سایتی نشوید و از رمزهای عبور قدرتمند استفاده کنید تا امنیت داده‌هایتان در فضای آنلاین حفظ شود.

موشن‌گرافی/ چگونه "اخبار جعلی" را تشخیص دهیم؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اینترنت فضای مجازی اینترنت فضای مجازی تجاوز به حریم شخصی فضای مجازی استفاده کنید شرکت ها داده ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد

 سرهنگ فیروز کشیر  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین بدلیل لغزنده بودن معابر به دلیل بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت آبشناسان – سردار جنگل، همت – قبل از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق است. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک ‌است. 

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است . 

سرهنگ کشیر گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری نمایند. 

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری نمایند. همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی نمایند. همچنین تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • موشن‌گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد