Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:33:08 GMT

دموکراسی و جمهوریت در کشور از مسیر انتخابات میسر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۸۴۲

غلامرضا مقدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قطعا فضای انتخابات با دوره های قبل تفاوت اساسی دارد، اظهار داشت: مردم عاشق کشور ، نظام و دینشان هستند و برای حفظ آرمان‌های انقلاب شان، آزادی و اسلام مشکلات را تحمل کردند و بارها ثابت کردند که برای ایران اسلامی از جانشان هم می گذرند.

وی ادامه داد: همین حساسیتی که مردم ما نسبت به قراردادهایی مثل چین دارند، نشان می دهد که مردم چقدر کشورشان را دوست دارند و با اینکه می دانند توافق با چین می تواند فشار تحریم ها را کاهش دهد با این حال خواستار حساسیت بیشتر در تفاهمنامه ها و قراردادهای بین المملی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اما در حال حاضر شرایطی همچون مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها، تبلیغات و فشار رسانه ای دشمنان، ایجادشکاف بزرگ بین خانواده های برخوردار و کارگران و مستمری بگیران و بازنشتگان ، عدم به ثمر نشستن تعهدات دولت که البته ناشی از تحریم ها بوده، فضایی از بی اعتنادی در جامعه ایجاد کرده است.

مقدسی پایین آمدن سطح مشارکت مردم را دغدغه همه اصلاح طلابان دانست و افزود: با توجه به اینکه جمهوریت و مردم‌سالاری در کشور از مسیر انتخابات می گذرد، افرادی که این نظام و کشور را دوست دارند نسبت به کاهش سطح مشارکت مردم نگران هستند. 

وی به فعالیت دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: معتقدین به هر یک از این دو جناح سیاسی فارغ از کسانی که با نقاب زنی به دنبال منافع شخصی هستند، اولویتشان انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم برای تقویت نظام و انقلاب خواهد بود.

دبیر حزب اراده ملت ایران در گیلان افزود: برای افزایش مشارکت مردم باید به نظر حداکثری مردم توجه شود ضمن اینکه در طول این سالها تبلیغات گسترده تخریب کننده رسانه های ایرانی و خارجی زیبان درون وبیرون کشور با نشانه گرفتن معیشت مردم منجر به ایجاد بی اعتمادی گسترده شدند.

وی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر سردی فضای انتخاباتی را برخی از اقدامات جناح مقابل دولت دانست و گفت: این اقدامات  به اعتماد ملی ضربه شدیدی وارد می کند، ضمن آنکه کاندیداها در واقع برای انسجام ملی و ایجاد مشارکت حداکثری باید یک تضمین به مردم بدهند.

وی بیان کرد: در دوره های پیشین،  شورای نگهبان یک سری افراد را برای کاندیداتوری انتخابات تایید کرد که روسای  قبلی رییس جمهور ی نیز جزو  این افراد و مورد تایید هیات نظارت  و شورای نگهبان بوده اند،   اما اکنون  همه شان مطرود و مغضوب  هستند و هرکدام  یک عنوان ناخوشایند دارند که کسانی که حتی از فیلتر شورای نگهبان  رد و تایید می  شوند همگی آنها آسیب های جدی به کشور می زنند و در مقابل نظام قرار می گیرند  و عمل می کنند.

مقدسی اظهار داشت:  این موضوع  نگران کننده است که یک دستگاهی و سیستمی بر افراد برای برعهده گرفتن اداره کشور نظارت کند و  ورودی ان افراد  مطلوب و خروجی ان آدم های مطرود و مسئله دار  هستند که مردم می پرسند ما چگونه می توانیم  به این  سیستم اعتماد و یکی از آنها را انتخاب کنیم  که آینده جامعه ما را تضمین کنند.

وی  افزود: نظارت ها بر افراد و صلاحیت آنها باید قبل از  انتخاب باشد نه اینکه بعد از رای آوردن فرد، صدا و سیمای  کشور شروع به انتقاد از رئیس دولت  منتخب  مردم کند و اینکه وزرا و یا رئیس جمهور جاسوس و خائن هستند و  با این موضوعات نگرانی ها خیلی بیشتر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت شفافیت برنامه های کاندیداها در باره مسائل مختلف  اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تصریح کرد:  کاندیدا ها باید یک سری مسائل را برای مردم همچون  نگاه شان  درباره برجام ، تناسب بین سطح فقر و دستمزد ، امنیت شغلی ، بیمه ای  بیان کنند.

وی وعده های انتخاباتی را مستلزم  تضمین  عنوان و بیان کرد:  هر کسی که وعده ای می دهد باید تضمینی برای تحقق وعده هایش بدهد .

مقدسی مشارکت پایین مردم را  علاوه بر همه مشکلات ، موجب ضربه زدن در مناسبات خارجی نیز دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته احزاب می توانند نقش مهمی را در انتخابات ایفا کنند اما ما صدها حزب داریمکه هیچکدام  قدرتمند محسوب نمی شوند و تاثیر گذار در مسائل  حکومتی کشور نیستند و در نتیجه پاسخگو نیستند.

وی اظهار داشت: اگر حزاب می توانستند تاثیر گذار باشند مردم بازتاب عملکرد  آن ها را با رای دادن و یا رای ندادن بر آن حزب مشخص می کردند اما احزاب بسیار ضعیف و ناتوانی داریم که هیچ کدام پاسخگو نیستند و خودشان از منتقدان جدی کاندیدای شان هستند.

وی  مشارکت بالا را موجب  استحکام پایه های حکومت و نظام و مسئولان خواند و گفت: در دوره های قبلی انتخابات این لطف و دلبستگی مردم را داشتیم که  متاسفانه مسئولان  از این موهبت استفاده نکردند و پاسخ این ایثار مردم را ندادندکه  باید تلاش کنیم همه با راستی و درستی   زمینه اعتماد و مشارکت حداکثری مردم را بدست آوریم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و  میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در  ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی گیلان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روان بخش منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه فرهنگیان قم و مسئولان بسیج دانشجویی این دانشگاه، با اشاره به خیزش دانشجویان در امریکا و برخی کشورهای اروپایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، این حرکت را نشانه بیداری مردم جهان در برابر ظلم مداوم رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه دانست و سرکوب شدید این خیزش از سوی پلیس آمریکا را نشانه رسوایی و سقوط مکتب لیبرال دموکراسی غربی ارزیابی کرد.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم بررسی شد.

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند