Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:29:50 GMT

آغاز مانورهای گسترده نظامی ناتو در مناطق شمالی اروپا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۲۷۷

آغاز مانورهای گسترده نظامی ناتو در مناطق شمالی اروپا

بزرگترین و پیچیده‌ترین مانور نظامی کشورهای عضو ناتو در زمینه دفاع ضدموشکی و ضدهوایی در سواحل اسکاتلند و نروژ و با مشارکت بیش از ۳ هزار نیروی نظامی، ۱۵ کشتی‌ و ده‌ها هواپیما از ۱۰ کشور آغاز شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که بزرگترین و پیچیده‌ترین مانور نظامی در زمینه دفاع ضدموشکی و ضدهوایی با عنوان "At Sea Demo/Formidable Shield "  (نمایش دریایی/ سپر قدرتمند) از روز شنبه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، بخش اصلی این مانورها در آب‌های ساحلی اسکاتلند و نروژ انجام می‌شود و هدف از این تمرینات نظامی، دفع انواع حملات موشکی توسط کشتی‌ها و هواپیماهاست.

در بیانیه منتشره در سایت رسمی ناتو آمده است که در چارچوب این مانورهای نظامی، رهگیری و دفع حملات موشکی دارای سرعت بیشتر از 20 هزار کیلومتر در ساعت انجام می‌شود. کشتی‌ها و هواپیماهای کشورهای عضو ناتو همچنین در برابر طیف وسیعی از حملات موشک‌های ضدکشتی و مافوق صوت محافظت می‌شوند.

در این تمرینات نظامی گسترده که تا تاریخ سوم ماه ژوئن (13 خرداد ماه) ادامه خواهد داشت، بیش از 3 هزار و سیصد نیروی نظامی، 15 کشتی جنگی و دهها هواپیما متعلق به 10 کشور عضو ناتو مشارکت دارند.

این در حالی است که به تازگی مانورهای نظامی گسترده هوایی آمریکا و 16 کشور اروپایی در خاک جمهوری استونی پایان یافته است.

چند روز قبل دریادار "الکساندر مویسی‌یف" فرمانده ناوگان نظامی-دریایی شمالی روسیه اعلام کرد که مانورهای نظامی ناتو در حال تغییر موقعیت به سمت نزدیک شدن به مرزهای این کشور هستند. به گفته این مقام نظامی، نیروهای نظامی-دریایی ناتو دائماً در حال انجام تمرینات نظامی منفرد و گروهی کشتی‌های خود در منطقه قطب شمال هستند و شدت این مانورها، عملاً به سطح دوران جنگ جهانی دوم رسیده است که بسیار نگران کننده و خطرناک است. چنین اقداماتی کاملاً جنبه تحریک آمیز داشته و تأثیر منفی بر سیستم تأمین امنیت کلی در شمال اروپا دارد.

افزایش اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای شمالی روسیهسناتور روس: هر کجا آمریکایی‌ها باشند بی‌ثباتی به همراه می‌آورندهشدار مسکو نسبت به افزایش فعالیت نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه ناتو اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم