Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:54:35 GMT

انتقاد قالیباف از اعمال سلیقه در برخی رد و تائید صلاحیت ها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۸۰۷

انتقاد قالیباف از اعمال سلیقه در برخی رد و تائید صلاحیت ها

خبرگزاری ایسنا: سیدکاظم دلخوش اباتری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: ضمن تشکر از تلاشهای هیات نظارت بر انتخابات شوراها چند نکته لازم به ذکر است. تا به امروز بارها گفته ایم که قانون شوراها باید اصلاح شود. اما متاسفانه در این مجلس فرصت کافی برای اصلاح قانون پیش نیامد. همه معتقد بودیم که باید مسئولیت بررسی صلاحیتها به عهده شورای نگهبان باشد تا این بار از دوش مجلس برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها و بررسی صلاحیتها استصوابی نیست بلکه براساس قانون ۴ ارگان دخالت دارند و در بررسی صلاحیتها باید نظر ۴ ارگان اخذ شود. اما امروز ارگانهای دیگری اضافه شدند و متاسفانه فراتر از قانون عمل می شود. متاسفانه امروز اتفاقی در حال روی دادن است و در بعضی از موارد سلیقه ای عمل شده است. باید تدبیری اتخاذ شود تا مردم و نامزدها آسیب نبینند.

محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در این مدت مراجعات زیادی به ما شده است و ما چند روز قبل نیز جلسه ای با اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ، وزیر کشور و ستاد اجرایی انتخابات شوراها برگزار کردیم و جمع بندی این جلسه این شد که در بررسی صلاحیتها براساس قانون عمل شود. براساس قانونی که وجود دارد و براساس استعلامهایی که از مراجع گرفته می شود باید صلاحیت افراد مورد بررسی قرار گیرد. مراجعی که در قانون ذکر شده است نیز شفاف است اگر همه مراجع صلاحیت فرد را تایید کردند و محکومیتی برای آن قائل نشدند دلیلی ندارد براساس برخی گزارشها افراد رد صلاحیت شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر براساس قانون به هیات نظارت بر انتخابات اختیار داده شده و باید تصمیم نهایی را در این زمینه براساس اختیاراتی که دارد اتخاذ کند. اکنون که مهلت رسیدگی به اعتراضات در هیاتهای استان به پایان رسیده و به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آمده است بنده از رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تقاضا دارم که با دقت و براساس قانون اعتراضات را رسیدگی کرده و اجازه ندهد حقی از مردم ضایع شود. ما به دنبال اجرای قانون هستیم اگر فردی محکومیت دارد حتما صلاحیت ورود به این حوزه را ندارد. و اگر محکومیتی ندارد نباید مانعی برای آن ایجاد شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قانون مجلس رد صلاحیت ها هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها نظارت بر انتخابات بررسی صلاحیتها براساس قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایسنا روایت کرده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

آن دو قانون به شرح زیر است:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900183

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد