Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی

هفته گذشته اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سینمای ایران جشنواره میراث فرهنگی یادگار اعلام شد. هیئت انتخاب جشنواره پس از بازبینی ۵۱۰ مستند ارسالی به دبیرخانه در سه گروه سینمای ایران (بلند، نیمه بلند، کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین در مجموع ۸۶ فیلم را به عنوان فیلم‌های راه یافته به جشنواره انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان فیلم مستند «خانِ بی بان» به کارگردانی «ناصر شعبانی» از همدان در این جشنواره حضور دارد. این مستند به تاریخ و معماری همدان از دوران باستان تا به امروز می‌پردازد. این مستند در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما توانست عناوینی مانند کاندیدای بهترین کارگردانی فیلم مستند، کاندیدای بهترین پژوهش و نگارش فیلم مستند، کاندیدای بهترین تهیه کنندگی فیلم مستند و برنده دیپلم افتخار بهترین پژوهش و نگارش فیلم مستند را کسب کند.

جشنواره فیلم‌های میراث فرهنگی یادگار به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شبکه مستند، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نمایش آثار به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم هاشور در چهار روز، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه خواهد بود.

زمان پخش مستند «خانِ بی بان» دوشنبه 27 اردیبهشت ساعت ۸ الی ۲۴ خواهد بود.

ناصر شعبانی، متولد همدان، کارشناسی ارشد سینما، کارشناسی کارگردانی سینما و تلویزیون، مدرس رشته‌های کارگردانی، فیلمبرداری، عکاسی و نورپردازی است. حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب عنوان در بسیاری از آن‌ها و ساخت چندین فیلم مستند، داستانی و مجموعه تلویزیونی بخشی از کارنامه کاری شعبانی محسوب می‌شود.

کد خبر 601363

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: میراث فرهنگی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود