Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@14:25:54 GMT

کوهنوردان قشمی برفراز هزار کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۷۳۰

کوهنوردان قشمی برفراز هزار کرمان

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از صعود تیم کوهنوردی این هیات به قله هزار کرمان به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش برنا، محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر گفت: قله چهار هزار و 501 متری هزار ، بلندترین قله جنوب ایران و استان کرمان است که توسط اعضای سه نفره تیم کوهنوردی این هیات مورد پیمایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شروع پیمایش در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه از مسیر راین(آبشار) در ارتفاع دو هزار 821 متری ساعت ۱۵ بعدازظهر آغاز شد و پس از گذراندن یک برنامه شب مانی، ساعت 8:30 صبح 24 اردیبهشت‌ماه به رأس قله هزار  رسیده و در ساعت یک بعدازظهر برنامه را به پایان رساندند.

به گفته موسایی، مسافت پیمایش شده از سوی تیم کوهنوردی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از آبشار تا قله حدود ۱۰کیلومتر بوده است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم ادامه داد: اعضای این تیم به سرپرستی حامد شیروانی، سیدحسین کاظمی و یحیی مزارعی هستند که برنامه‌های صعود به قلل مختلف کشور را در کارنامه ورزشی دارند.

گفتنی است، کوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده و چهارمین قله مرتفع ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است. هزار با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع، سرچشمه رودخانه‌ی تهرود است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم هزار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در ارتفاعات موسوم به شملق مفقودی این ۲ نفر گزارش شده بود که نجاتگران هلال احمر پس از حدود ۲ ساعت تلاش و جست و جو، آنان را پیدا کرده و نجات دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: مأموران این جمعیت همچنین پس از رسیدن به صحنه حادثه و مشاهده انسداد جاده روستای ساروق داورزن بر اثر سیلاب و ورود گل و لای، به ۲ خودرو که در مسیر گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده و آنان را از مسیر سیلاب بیرون کشیدند.

وی اظهار کرد: پس از این حادثه و به دنبال بارش‌های شدید ساعات گذشته که منجر به وقوع سیل و ورود گل و لای به منازل روستای سلیمانیه در شرق سبزوار شد، تیم‌های امدادی بلافاصله به این منطقه اعزام شده و به یاری مردم گرفتار شده در سیلاب شتافتند.

رفیعی گفت: تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال امدادرسانی به مردم روستای سلیمانیه هستند و با توجه به گزارش‌های دریافتی حدود ۱۰ منزل مسکونی درگیر سیلاب شده‌اند.

کد خبر 6096644

دیگر خبرها

  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد