Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن همتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: راه های بین شهری حوزه انتخابیه میاندوآب - تکاب، شاهین دژ- بوکان، تکاب - دندی زنجان، تکاب- میاندوآب شبیه راه های روستایی قدیمی است و سال هاست که موردغفلت قرار گرفته و تبدیل به قتلگاه برای مردم شده است.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس ادامه داد: راه های روستایی وضعیت بسیار بدتری دارند و مسیرهای روستایی در شهرستان تکاب و مسیرهای روستاهای قزل قلعه، صفاخانه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در فصل بارش ها، به این روستاها فقط با خودروهای دیفرانسیل دار و تراکتور می توان تردد کرد، که مشکلات زیادی برای مردم پیش می آید.

همتی تاکید کرد: راه اصلی ترین نیاز توسعه هر منطقه است. آیا وقت آن نرسیده که برای توسعه دو شهرستان بسیار پتانسیل دار شاهین دژ و تکاب اقدامی صورت گیرد و مردم شریف این منطقه را از این قتلگاه نجات دهیم؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع معادن، ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده ، معادن جز تخریب منابع طبیعی، محیط زیست، آب های زیرزمینی، آثار باستانی و بیماری برای مردم همچنین تخریب منازل روستایی، نفعی برای مردم منطقه نداشته است و عایدات شایسته ای ندارد.

وی تاکید کرد: قانوناً باید ۱۵ درصد حقوق دولتی به شهر مورد نظر جهت توسعه و پیشرفت داده شود که متاسفانه این اقدام در سطح شایسته ای انجام نشده است و پیگیری هایی در این خصوص انجام دادیم.

همتی با اشاره به نامه ای با امضای ۱۷۴ نماینده به دفتر قوه قضائیه درباره این موضوع ادامه داد: تکاب با بالاترین میزان مالیات از کمترین بهره معادن برخوردار است. شهر ما در جهان و در کشور به شهر طلا معروف است، ولی به اندازه یک روستا از منابع معدنی برخوردار نیست و این ظلم است. تکاب در گرفتن امتیاز حکم شهرستان حلبی هم ندارد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس تاکید کرد: محروم ترین و نجیب ترین مردم در حوزه انتخابیه بنده قرار دارند، مجوز صدور معادن با دستگاه های مربوطه هماهنگ نیست و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم روستاها شده است.

46

کد خبر 1515556

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی سکه و طلا مجلس شورای اسلامی معدن برای مردم شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • عزاداری باشکوه مردم مؤمن تکاب در سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق (ع)
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان