Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۰، با تاکید بر اینکه نقشه فرهنگی استان باید دقیق، علمی و پژوهش‌ محور باشد، اظهار داشت: مشارکت اساتید متخصص در حوزه فرهنگ به منظور تنظیم سند برش فرهنگی استان یکی از اقدامات مهم در راستای نهادینه کردن این مهم بر اساس برنامه و سند راهبردی سه ساله استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی، تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگ کشور است، افزود: بدون شک شورای فرهنگ عمومی باید با نگاهی علمی، جامع و ملی برای تحقق این مهم تلاش کند.

استاندار همدان با بیان اینکه خروجی نقشه فرهنگی استان باید بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد، اظهار داشت: در تدوین و اجرای سند نقشه فرهنگی استان، تحقیقات مفصل انجام شود و نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه باید اخذ و به دقت در روند تنظیم سند لحاظ شود.

شاهرخی ادامه داد: مقدمه تدوین نقشه فرهنگی، شناسایی دقیق مسائل و مشکلات فرهنگی، ارائه راهکارهای مناسبت با مسائل و شیوه‌های انجام و اجرای آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نباید به سند فرهنگی استان به عنوان یک موضوع اداری نگاه کرد، گفت: تنظیم سند نقشه فرهنگی استان همدان باید مبتنی بر یافته ها و پژوهش های دقیق علمی باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای تدوین سند راهبردی استان همدان بیش از  هزار نفر ساعت کار فکری, علمی و برنامه ریزی انجام شده است، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده شورای برنامه ریزی باید اعضا را ملتزم به مشارکت جدی و فعال در روند تدوین و اجرای سند فرهنگی استان کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی عملیاتی و هماهنگی لازم برای تدوین و اجرای سند نقشه فرهنگی استان در اسرع وقت انجام شود، گفت: سند نقشه فرهنگی استان با همکاری سازمان مدیریت به‌ گونه‌ای تدوین شود که نتیجه آن بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این نشست گفت: استان همدان یکی از ۱۱ استان پایلوت و از استان های پیشتاز در تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

«احمدرضا احسانی» با بیان اینکه در ۱۵ اردیبهشت امسال دستورالعمل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تمام استان ها ابلاغ شد، افزود: نقشه مهندسی فرهنگی کشور به منظور هم افزایی فعالیت های فرهنگی، کاربردی کردن ترسیمات و سیاست های اجرایی در حوزه فرهنگ، جلوگیری از پراکنده کاری در حوزه فرهنگ، مشارکت همه دستگاه های اجرایی، استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها در حوزه فرهنگ و همچنین ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تدوین شده است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی فرهنگ عمومی همدان استانداری همدان سید سعید شاهرخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی فرهنگ عمومی همدان شورای فرهنگ عمومی فرهنگ عمومی همدان استانداری همدان سید سعید شاهرخی اخبار کنکور نقشه فرهنگی استان نقشه مهندسی فرهنگ شورای فرهنگ عمومی حوزه فرهنگ تدوین و اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود