Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:53:23 GMT

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تقویت روحیه جهادی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۹۱۱

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند تقویت روحیه جهادی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی، ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از امدادگران هلال احمر استان یزد به مناسبت هفته هلال احمر، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات اجتماعی نیروهای این نهاد ارزشمند اظهار داشت: فعالیت و خدمت در راستای کمک به بندگان خدا از اجر بسیاری برخوردار است و از آنجا که اسلام، نظامی جامع است، تامین نیازهای تمام مردم جهان و تحقق حقوق بشر در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نیروهای هلال احمر معمولاً در شرایط سخت به کمک مردم می روند و به آنها امدادرسانی می کنند و ار انسان در شرایط سختی به فریاد کسی برسد، ارزش عمل او چندین برابر کار دیگران است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیاز به همفکری و همراهی دستگاه‌ها، اعم از خصوصی و دولتی دارد، اظهار داشت: به طور قطع اقدامات شبکه ای و منجسم زودتر از سایر فعالیت‌ها به نتیجه می رسد بر این اساس به دنبال ایجاد تعامل موثر و ارزشمند میان حوزه های علمیه و هلال احمر هستیم.

اعرافی یادآور شد: تعامل با هلال احمر دارای ظرفیت‌های بالنده‌ای است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود زیرا این تعامل می تواند نتایج بسیار خوبی در مدیریت بحران‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این تعامل باید روحیه جهادی هم در نیروهای هلال احمر و هم طلاب تقویت شود زیرا روحیه و تربیت جهادی لازمه رفع آسیب های اجتماعی و حل مشکلات جامعه است.

اعرافی بر لزوم تلاش مسئولان در به انجام رساندن رسالت‌های خود تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها باید در یک برنامه چند ساله، بسیاری از مشکلات را رفع کنند و در این مسیر منابع انسانی هستند که آینده را ترسیم می‌کنند و باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشند.

امام جمعه میبد با اشاره به تعیین کننده بودن نیروی انسانی در ترسیم آینده تاکید کرد: بر همین اساس لازم است در حوزه منابع انسانی سرمایه گذاری انجام شود.

کد خبر 5213424

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد علیرضا اعرافی مدیریت حوزه های علمیه کشور هلال احمر استان یزد ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها چالش شایستگی گرگان شیوع کرونا اردبیل واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد