Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:28:53 GMT

خرید تضمینی یک میلیون و ۳۶۳ هزار تُن گندم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۱۸۴

خرید تضمینی یک میلیون و ۳۶۳ هزار تُن گندم

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید محمد تقی طباطبایی گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده به ۶۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که ۴۱ هزار میلیارد ریال (حدود ۸۰ درصد) از پول گندم‌ها پرداخت شده است.

مشاور فرهنگی، رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۱۲ استان کشور شامل خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، ایلام، قم، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اصفهان درگیر عملیات خرید شده‌اند، اظهار کرد: خوزستان با تحویل حدود یک میلیون تُن و ایلام با ۱۳۲ هزار تُن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی در ادامه از افت ۹ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و در خصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به ارزش ۲ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال در ۹ استان خریداری شده است که خوزستان با ۲۰ هزار تن خرید رتبه نخست را در کشور دارد.

طباطبایی در بخش دیگر صحبت‌های خود در خصوص توزیع کالاهای اساسی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار تن برنج، حدود ۱۴۳ هزار تن شکر و ۳۵۱ هزار تن روغن خام برای نیاز مصرف کشور از ابتدای سال توزیع شده است.

انتهای پیام/

وی در پایان با تاکید بر روان بودن روند تأمین کالاهای اساسی و برنامه‌ریزی برای تدارک این کالاها تا پایان شهریور، اظهار کرد: جریان تأمین کالاهای اساسی علیرغم تحریم‌ها، برقرار است و در بنادر کشتی‌های کالاهای اساسی پهلو گیری کرده‌اند و محموله‌های آنها در حال تخلیه است که این موضوع طی حدود ۴ سال تحریم‌های شدید موجب افتخار بوده است.

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1095776 برچسب‌ها خرید تضمینی گندم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم کالاهای اساسی خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت