Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:02:13 GMT

دستگاه های کوره های بخار نیشکر گازسوز شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۲۹۲

دستگاه های کوره های بخار نیشکر گازسوز شدند

ناصری از گاز سوز شدن دستگاه های کوره های بخار و حذف گازوییل برای نخستین بار در کشت و صنعت حکیم فارابی خبر داد و گفت: این طرح به همت متخصصان داخلی به اجرا درآمد و تا پایان شهریور هفت طرح نیشکر از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدعلی ناصری» ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) در آیین راه اندازی گاز سوز شدن کوره های بخار شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر هفت کارخانه دارد که هر کدام برای شروع کار کوره های بخار از گازوییل استفاده می کنند اما از آنجایی که گازوییل نسبت به گاز اهمیت بیشتری دارد و از نظر اقتصادی برای مملکت بیشتر مورد نیاز است ترجیح دادیم کل کوره های بخار را به گاز سوز تبدیل کنیم و از صفر تا ۱۰۰ آن با گاز کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: برای وارد کردن تجهیزات گازسوز با شرکت های سازنده خارجی ارتباط برقرار شد اما به دلیل شرایط تحریم و تقاضاهایی که از نظر ما قابل قبول نبود بنابراین متخصصین خود ما دست به کار شدند و با تغییرات در سیستم توانستند با حداقل هزینه این عمل گازسوز کردن کوره های بخار را انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه این کار در هفت طرح نیشکر، برای نخستین بار و به صورت پایلوت در کشت و صنعت حکیم فارابی انجام می‌شود تصریح کرد: تا پایان شهریور مابقی کشت و صنعت ها هم به این سیستم مجهز خواهند شد؛ با این کار صرفه جویی مصرف سوخت در هر کشت و صنعت سالی یک میلیارد تومان خواهد بود (غیر از تجهیزاتی که از خارج خریداری و وارد می شد) و در مجموع هفت میلیارد تومان است که با تلاش کارکنان حکیم فارابی و متخصصان داخلی محقق شد.

 

ناصری به مشکلات زیست محیطی گازوییل اشاره کرد و یاد آور شد: گازوییل دود تولید و آلایندگی ایجاد می کند که با این کار و استفاده گاز آلودگی زیست محیطی به حداقل رسیده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوره های بخار شرکت توسعه نیشکر کوره های بخار حکیم فارابی کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی