Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور ایران از لحاظ جغرافیایی برروی کمربند معدنی جهان قرار دارد و از ذخایر عظیم فلزات و کانیهای با ارزش برخوردار است. همین موضوع موجبات گسترش دانش و صنعت معادن و فلزکاری در ایران از دیرباز تاکنون بوده است.

تاریخ طلا و جواهرات ایران نشان می‌دهد که همواره در طول تاریخ این کشور، طلا و جواهرسازان هنرمند ایرانی با خلق آفرینش‌های بی نظیر و بی همتا، توانسته‌اند توجه جهانیان را به خود جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و گذار این صنعت از دوران سنتی به صنعتی برای دستیابی به بازارهای از دست رفته خود لزوم حضور در نمایشگاه‌ها به منظور نمایش آخرین تکنولوژی‌های ساخت روز دنیا ضروری به نظر می‌رسد.

به همین منظور و همانند سال‌های گذشته اصفهان به عنوان پایتخت طلایی ایران و قطب صنعتی تولید و عرضه فلزات گرانبها، خردادماه سال جاری میزبان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌ها خواهد بود.

علی یارمحمدیان روز یکشنبه در نشست خبری به همین مناسبت افزود: مشارکت کنندگان این نمایشگاه در زمینه‌ ماشین سازان، تولیدکنندگان طلا، طلافروشان، آموزشگاه‌ها، تولیدکنندگان دستگاه و مواد ضدعفونی کننده، فعالان حوزه هنرهای دستی فلزات گرانبها و فعالان حوزه گوهرسنگ‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد و فارس برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: رویدادهایی از جمله میز طلای کشوری با محوریت انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان و نشست هم اندیشی اتحادیه طلاسازهای کشور در راستای حل معضلات و مشکلات طلاسازان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه طلا در اصفهان دارای ۶۰ غرفه است، اظهار کرد: ۷۰ درصد فضای نمایشگاهی به مباحث تخصصی و ۳۰ درصد توسط گالری داران و مصنوعات طلا به بازدید مردم اختصاص دارد.

یارمحمدیان گفت: ۲ زوم نمایشگاهی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده به نمایشگاه طلا اختصاص پیدا کرده و علاقمندان از ساعت ۱۰ تا ۱۸ روز پنجم تا هشتم خردادماه می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، نمایشگاه‌ها محل امید فعالان اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه پیک چهارم بیماری کرونا موجب تعطیلی نمایشگاه‌ها از اوایل اسفند سال گذشته تاکنون شد، خاطرنشان کرد: اکنون اصفهان در وضعیت نارنجی قرار دارد و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مجاز به برگزاری نمایشگاه ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

 معافیت شرکت کنندگان نمایشگاه از مالیات 

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با توجه به تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی باید اقداماتی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها در زمینه طلا و جواهر صورت بگیرد، نمایشگاه پل ارتباطی میان تولیدکننده و مصرف کننده و شاه راهی برای صادرات است.

هوشنگ شیشه بران با بیان اینکه باید از پتانسیل و امکانات نمایشگاه‌ها استفاده شود، گفت: نمایشگاه اصفهان به ویژه در حوزه طلا و جواهر یکی از برترین نمایشگاه‌هاست.

وی افزود: با جلسات متعددی که با مدیرکل دارایی استان برگزار شد مقرر شد مشارکت کنندگان در چهاردهمین نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها مشمول مالیات نمی‌شوند از این رو مشارکت کنندگان نگرانی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: شهرک طلا پس از ۱۵ سال تلاش همگانی در ماه‌های گذشته کلید خورده و مجوزهای لازم اخذ و جانمایی آن مشخص شده و آماده کلنگ زنی است.

وی ادامه داد: ایتالیا کشوری صنعتی بوده اما تنها ۲ شهر آن دارای سایت نمایشگاهی است از این رو اصفهان می‌تواند پایلوت نمایشگاهی طلا شود.

شیشه بران با بیان اینکه در نمایشگاه طلای امسال به امر صادرات توجه ویژه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: مسأله صادرات برای ما حیاتی است و نباید از کشورهای در حال رشد در این زمینه عقب بمانیم.

وی اضافه کرد: ویترین هر صنف و صنعتی نمایشگاه آن صنعت است، ۹۰ درصد تولید ماشین آلات طلا و جواهر در اصفهان ساخته می‌شود که نمونه‌های آن در عراق، افغانستان و کردستان موجود است و فعالان حوزه طلاو جواهر باید حاصل این تلاش را در نمایشگاه عرضه کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: تا زمانی که نیروی تربیت شده نداشته باشیم در سیستم کاری امروز با مشکل مواجه هستیم.

به گفته وی، محیط سالم کاری و کارکرد مورد نیاز از بابت علم و توانایی باید در نظر گرفته شود.

شیشه بران با اشاره به مشکلات صادرات طلا و جواهر تصریح کرد: بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و گمرگ در امر صادرات دخیل هستند که باید در کنارهم مکمل یکدیگر باشند.

وی تصریح کرد: باید در شهر اصفهان که از قدیم منچستر ایران بوده و امروز بالاترین امکانات کاری و کارگری از جمله فولادمبارکه، ذوب آهن و صنایع را داریم باید قوانین محکم و مستحکم داشته باشیم که اگر نباشد به سر منزل مقصود نمی‌رسیم.

 دروازه صادرات طلا از نمایشگاه‌ها می‌گذرد

 رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان اظهار کرد: دروازه صادرات طلا از این نمایشگاه باز می‌شود امیدواریم صادرات طلا به سال‌های ۹۰ و ۹۱ که ۷۵۰ میلیون دلار و در اوج صادرات بود، بازگردد.

محسن طلامینایی، ارزش افزوده و تصمیم گیری‌های گذشته را از جمله مشکلات و مسائل گریبانگیر صادرات طلا و جواهر دانست و گفت: بانک مرکزی، گمرک و تضاد قوانین بین ارکان‌ها از جمله مشکلات صادرکنندگان است که امیدواریم با آن‌ها مشکلات را برطرف و صادرات خوبی را شاهد باشیم.

۴۸۱ واحد تولیدی طلا در استان اصفهان دارای کد شناسایی طلا و ۲۱ واحد تولیدی طلا دارای پروانه استاندارد هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش‌ از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها بازار طلا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان بازار طلا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان اخبار کنکور چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان فلزات گرانبها نمایشگاه طلا نمایشگاه ها اتحادیه طلا صادرات طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: نمایشگاه امکان تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از غرفه و شرکت‌های مختلف مازندران در نمایشگاه اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه اکسپو نگاه فرابخشی و فراکشوری به موضوعات است، افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود در زمینه‌های صادراتی یکپارچگی مناسبی ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های صادراتی و توسعه آن، ایجاد اطمینان در کشاورز برای تولید محصول بیشتر است، گفت: از اهداف این نمایشگاه توسعه در زمینه‌های ایجاد شده است و موانع موجود در راه صادرات انواع محصولات تولیدی کشور رفع شود.

نوری با بیان اینکه نمایشگاه تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی این نمایشگاه بر روی زنجیره‌های ارزش و به طور طبیعی بر روی زنجیره‌های تامین و ارزش‌آفرین تمرکز کرده است که به نظر دوره آموزشی بسیار خوبی است و فرصت کارآفرینی و توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از این نمایشگاه برای آموزش کارآفرینی بهره گرفته تا دانشجویان کارآفرین تربیت شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در مازندران زنجیره‌های مختلفی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد، گفت: ظرفیت این استان نشان می‌دهد که می‌توان بر روی زنجیره‌های دیگر ارزش در استان نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و آن را توسعه داد.

کد خبر 749149

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو