Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@04:43:46 GMT

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۲۴۸۵

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی چقدر است؟

ایران اکونومیست-اگر شناسنامه اصلی شما گم شده باشد باید با مراجعه به سازمان ثبت احوال برای دریافت شناسنامه المثنی اقدام کنید.

 شناسنامه یکی از اسناد هویتی است که برای هویت شخصی افراد اهمیت زیادی دارد. ممکن است گاهی اوقات شناسنامه فردی بنا به دلایل مختلفی مانند سرقت و … مفقود شود. چنین شخصی باید به منظور دسترسی به شناسنامه خود، درخواست شناسنامه المثنی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسنامه‌های المثنی که توسط سازمان ثبت احوال کشور تنظیم می‌شوند، دارای مهر المثنی که از همین طریق با شناسنامه‌های معمولی متفاوت هستند.

لازم است بدانید که شناسنامه‌های المثنی از نظر اعتبار هیچ فرقی با شناسنامه‌های اصلی ندارند و به همان میزان مورد تایید نهاد‌های گوناگون است.

در صورتی که درخواست صدور شناسنامه المثنی برای اولین بار باشد، یک ماه پس از درخواست و با دستور رئیس اداره ثبت احوال شناسنامه جدید صادر می‌شود؛ و چنانچه شناسنامه المثنی شخصی گم شود، در صورت تقاضا سه ماه طول خواهد کشید.

همچنین درخواست برای سومین بار نیز امکان پذیر است، اما در این صورت شخص متقاضی باید علاوه بر ارائه سایر مدارک گواهی عدم سوء پیشینه خود را نیز به اداره ثبت احوال ارائه نماید.

مدارک لازم برای صدور شناسنامه المثنی

• تکمیل استشهادیه محلی جهت فقدان شناسنامه
• سه قطعه عکس سه در چهار تمام رخ برای افراد بالای ۱۵ سال
• کپی شناسنامه همسر و فرزندان و سند ازدواج
• ارائه اصل و کپی مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت
• ارائه رسید بانکی مبنی بر پرداخت هزینه‌های مربوطه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شناسنامه المثنی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله‌سوار ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است چرا که این عملیات در نوع خود از جهات مختلف بی نظیر بوده و ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران دیگر آن کشور نیست که مورد تجاوز و ظلم و مورد تعدی قرار بگیرد و هیچ واکنشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سپاه با این عملیات در واقع ثابت کرد دوران بزن و در رو تمام شده است، افزود: این عملیات در عین بازدارندگی و شکست دشمن به طور مفتضحانه در واقع به قول مقام معظم رهبری نمایش قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بود و به دنیا قدرت ایران را به طور عملی نشان داد.

امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: وجود تظاهرات جهانی، مخصوصاً در آمریکا به واسطه نخبگان و دانشجویان و دانشگاهیان علیه اسرائیل و استعفای سلسله‌ وار مسؤولان نظامی ارتش اسرائیل نشان از شروع تجلی تمدن نوین اسلامی و افول نظام سلطه و استکبار است.

حجت‌الاسلام عزیزی ضمن تسلیت شهادت مرتضی مطهری روز معلم را تبریک گفت و بیان کرد: امروزه بیشترین قشری که در جامعه ما نقش بسزایی دارد و بسیار تأثیر گذار است جامعه معلمی بوده که نیاز به توجه بیشتر و عمیق به این قشر زحمت کش دارد چرا که کشور در همه زمان‌ها مدیون زحمات این قشر زحمت کش است.

وی معلمی را یک مسئولیت دانست و ادامه داد: این مسئولیت باید از جهت‌های مختلف مورد توجه و تکریم و بررسی و آسیب شناسی و آموزش و توانمندی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر، تلاش و عملکرد این قشر را قابل ستایش دانست و گفت: توسعه و توانمندسازی و ارزش‌گذاری به جامعه کارگری و نهادینه‌سازی فرهنگ کار و کارگری در بین جوانان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام عزیزی همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروزه کشوری جوانی جمیعت بوده که آینده کشور نسبت به این موضوع خطرناک است و نیاز به توجه جدی نهادهای فرهنگی و سیاست‌های کلان کشور دارد.

وی ۹ اردیبهشت را به عنوان روز شوراها تبریک گفت و ادامه داد: این ارکان مهم در واقع نقش مشارکت مردم در اداره کشور را دارد و جمهوری اسلامی در مشارکت اراده مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بی نظیر است که تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر شوراها در عمران و آبادانی شهر ضرورت دارد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در ادامه از سلسله مطالبات هفتگی در خطبه نماز جمعه از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این چند سال گذشته بیشترین ظلم به این مقوله شده است و نیاز به توجه جدی و اساسی دارد.

حجت‌الاسلام عزیزی از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: حمایت همه جانبه و مقتدرانه از این اقدام شجاعانه نیروی انتظامی لازم است و در این راستا همه را مسؤول هستند.

وی یکی از مسائل شهرستان بیله‌سوار مغان را موضوع خالصه دولتی دانست و خاطزنشان کرد: متأسفانه چندین سال است که این موضوع خالصه دولتی حل نمی‌شود که نیاز جدی به پیگیری مسؤولان نسبت به این موضوع دارد.

کد خبر 6088997

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است