Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@08:29:56 GMT

ما هم بلدیم کتک بخوریم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۵۳۵۸

ما هم بلدیم کتک بخوریم

انگار عکس‌نوشته‌های اینستاگرامی این روزها کار همان دیوارنوشته‌های با اسپری، یا همان نوشته‌های پشت وانتی را می‌کند.

انگار شبکه‌ های اجتماعی آمده‌اند تا شکل همه چیز را در دنیای ما عوض کنند. شکل خندیدن و غصه خوردن. شکل طرفداری و اعتراض مدنی. شکل دنبال کردن اخبار. شکل شناختن حق از باطل.

شاید اگر الان در دهه 1940 میلادی زندگی می‌کردیم و حق و باطل را رسانه‌های حکومتی،‌ روزنامه‌های کاغذی و معدود شبکه‌ های تلویزیونی و رادیویی مشخص می‌کردند، مردم اروپا دل‌شان برای قوم ستم‌دیده یهود که می‌خواهند به سرزمین اجدادی‌شان برگردند می‌سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعریفی که رسانه‌ های حکومتی غربی از رژیم‌اشغالگر قدس ساخته بودند. اما امروز که رسانه در دست‌ مردم است، حالا که اخبار شخص به شخص، از مادری در دل التهاب غزه تا مادری در قلب آرامش پاریس مخابره می‌شود دیگر اوضاع فرق می‌کند.

دیگر رسانه‌های حکومتی اگر هم بخواهند از این دست تعاریف را مثل پرده بکشند روی جنایات رژیم صهیونیستی خیلی زود برچسب بی‌غیرتی و بی‌شرفی می‌خورد روی‌شان.

برچسبی که خود مردم مخاطب‌شان که اصل اخبار را در شبکه‌های اجتماعی مردم فلسطین دنبال می‌کنند به آنها خواهند زد.

حالا که رسانه در دست‌های مردم کف جامعه قرار دارد و مرز بین حق و باطل پیداست، دیگر مساله فلسطین نه یک مساله سیاسی و مورد بحث حکومت‌ها که یک مساله شخصی است که مرزبندی هر شخص در جهان را با حق و باطل مشخص می‌کند.

دولت فرانسه اما هنوز هم که هنوز است قصد ندارد مثل دیگر هم‌پیاله‌هایش جنایات رژیم اشغالگر را با تلطیف پرده‌پوشی کند.

شمشیر را از رو بسته و مثل همه قوانینی که در سال‌های اخیر بر ضد مسلمانان وضع و زندگی اجتماعی آنها را در فرانسه محدود کرده، این بار هم نه تنها رسما از رژیم‌اشغالگر حمایت می‌کند بلکه برپایی هر‌گونه تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع اعلام کرده است. اما مردمی که تکلیف‌شان با حق و باطل مشخص است در همه جای جهان ریخته‌اند کف خیابان که شرف‌شان را بکنند توی چشم کسانی که ساکت نشسته‌اند که منافع‌شان خدشه‌دار نشود.

در فرانسه هم با وجود ممنوعیت و ممانعت نیروهای امنیتی، مردم اعتراض‌شان را به وسط خیابان کشانده‌اند.

انسانی که مهار زندگی‌اش دست شرف‌اش باشد، حتی اگر کاری برای دفع ظالم از دستش برنیاید، راضی به این است که مثل مظلوم باتومی به کمرش بخورد یا آب‌پاش ماشین آتش‌نشانی با صورت پرتش کند وسط خیابان. مثل همان عکس‌نوشته، شاید کاری از دستش برنیاید اما می‌تواند کنار مظلوم کتک بخورد!

علیرضا رأفتی - روزنامه‌ نگار / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فلسطین شبکه های اجتماعی غزه حق و باطل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند