Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:36:32 GMT

افزایش ۵۱ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۵۹۶۲

ایسنا/ایلام جانشین انتظامی استان با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز را شاهد بوده ایم گفت:تعداد ۱۸۹نفر از متهمان دستگیر شده اند.

سرهنگ "شهاب عزیززاده"در جلسه قرارگاه عملیات امنیت اقتصادی استان بر ضرورت مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق تاکید و اظهار کرد: مسائل اقتصادی یکی از راهبردی‌ترین و تعیین کننده‌ترین عرصه‌های پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب است که بایستی با عزم همگانی در این زمینه تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی، پلیسی نوپا بوده و با رویکرد پیش‌بینی ، پیشگیری و مقابله کار خود را آغاز کرده است، گفت:  پلیس امنیت اقتصادی استان در این مدت کوتاه کشفیات قابل قبولی را در بحث قاچاق کالا و ارز در استان داشته است.

عزیززاده با اشاره به اینکه اساس اقدامات پلیس امنیت اقتصادی مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی است پیشگیری از ورود قاچاق به داخل استان را یکی دیگر از ماموریت‌های حساس این پلیس دانست.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در ۲ ماهه سال جاری بیش از ۹۴ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: تعداد ۱۸۹ نفر از متهمان این پرونده ها جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، جانشین انتظامی استان ایلام نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو می‌کند، بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: پلیس استان با اقتدار اجرای این طرح را ادامه خواهد داد  با کمک دستگاه قضائی و همکاری مردم بتوانیم با این ناهنجاری ها مقابله خوبی داشته باشیم و دغدغه مردم متدین و ولایت مدار استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام جرائم اقتصادی امنیت اقتصادی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد