Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:24:01 GMT

تدوین شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم و دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۶۶۴

تدوین شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم و دانشگاه‌ها

به گزارش وزارت علوم، منصور غلامی روز دوشنبه در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

وی گفت: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

تدوین شاخص عملکرد دانشگاه ها

همچنین غلامعلی منتظر، رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی، افزود: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه ۱۳۹۹ قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در ۲ سطح ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبنای عمل قرار گیرد.

منتظر اظهار داشت: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ ۱۵/‏۰۱/‏۱۴۰۰‬ آغاز شده است.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، بیان کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم و فناوری در ۶ محور شامل آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر ۴۹ شاخص در سطح ملّی و ۳۸ شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی منصور غلامی اخبار کنکور وزارت علوم دانشگاه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور