Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه ای حمله به نمازگزاران مسجد حاجی بخشی در شهرستان شکر دره کابل را محکوم کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَلِکُمْ وَصَّاکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ

هنوز زخم عمیق قتل عام فرشتگان خونین بال مکتب سیدالشهداء التیام نیافته بود که نمازگزاران مؤمن مسجد «حاجی بخشی» شهرستان «شکر دره» کابل افغانستان در حال اقامه نماز توسط افراطیون و تروریست‌های دست‌نشانده، به خاک و خون کشیده شدند و عید فطرشان تبدیل به عید قربان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید مولوی نعمان فضلی امام جماعت مسجد حاجی بخشی که در محراب عبادت به دیدار محبوب شتافت، جرمش روشنگری و آگاه کردن مردم از نقشه‌های کثیف رژیم تروریست آمریکا و وهابیون تفرقه‌افکن بود. او در خطبه‌ها و سخنرانی‌هایش حقایقی درباره بازی دوگانه صلح و جنگ از سوی استکبار و حمایت‌های معنوی و مالی وهابیت برای ناامن کردن افغانستان، ترویج خشونت، ایجاد تفرقه و اختلاف در بین اقوام متحد این کشور را برای مردم بازگو می‌کرد.

حضور بیگانگان و سیاست‌های نادرست استکبار جهانی در افغانستان، روزبه‌روز عرصه را بر مردم مظلوم این کشور تنگ‌تر و میدانی برای جولان تاریک‌دلان ازخدا بی‌خبر فراهم کرده است. هدف قراردادن علما در مسجد نشان از نقش تعیین‌کننده نخبگان و آگاهان در برهه کنونی دارد. بحمدالله اقوام و مذاهب مختلف افغانستان به‌درستی، این سیاست نخ‌نمای اشغالگران و ایادی آنها را درک کرده و با وحدت، اخوت و همدلی از این مرحله عبور خواهند کرد و آینده افغانستان به دست ملت غیور، مؤمن و متحد جمهوری اسلامی افغانستان رقم خواهد خورد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم‌کردن این اقدام بزدلانه تروریستی و ابراز همدردی عمیق با ملت و دولت افغانستان به‌ویژه خانواده‌های داغدار، از خداوند منان برای شهدای محراب علو درجات و برای مصدومان این حادثه دردناک، سلامتی و شفای عاجل مسئلت می‌نماید.

کد خبر 5214053 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وهابیت افغانستان نماز حمله تروریستی ماه مبارك رمضان قرآن کریم حوزه علمیه فلسطین قرآن فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عید سعید فطر انتخابات 1400 ماه رمضان ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!

تیم ملی فوتسال افغانستان فردا در صورت پیروزی برابر قرقیزستان در پلی‌آف جام ملت‌های آسیا به عنوان نماینده پنجم قاره کهن به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد.

به گزارش ورزش سه، سال ۱۴۰۲ مترادف با آغاز رنسانس جدیدی در فوتسال افغانستان بود. راهیابی به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ. حکایتی آمیخته به پیروزی‌های بزرگ، بلندپروازی و رویاپردازی. آنچه که این قصه را باورنکردنی و حیرت‌آور می‌کند، صعود به جام جهانی خواهد بود. تیم ملی فوتسال افغانستان با رهبری مجید مرتضایی مربی ایرانی تبار خود تنها یک قدم با صعود به جام جهانی فاصله دارند و در جام ملت‌های آسیا 2024 نمایش شگفت‌انگیزی را در تایلند داشتند. آن‌ها پس با پیروزی برابر عراق، قدرت خود را به رخ کشیدند و برای مصاف با قرقیزستان لحظه شماری می‌کنند تا روزی تاریخی را برای کشور افغانستان رقم بزنند.

پسران جنگجو و خوش قریحه مرتضایی، جام را با شکست مقابل غول آسیا ( ایران ) آغاز کردند و در ادامه به تساوی و تک امتیاز مقابل کویت قناعت کردند تا معادلات راهیابی به مرحله حذفی به نبرد پایانی کشیده شود. آن‌ها تیم‌ملی بحرین را از پیش‌روی خود برداشتند و به یکی از رویاهای خود رنگ و بوی حقیقت بخشیدند.

تیم ملی افغانستان به‌رغم به بند کشیدن تاجیکستان و نمایش ستودنی با بداقبالی روبه‌رو شدند و از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماندند. از آنجایی که آن‌ها در مسیر درستی قدم برداشته بودند و در طی این سال‌ها با برنامه‌ریزی، سِیر صعودی را پیموده بودند، یک شانس دیگر به روی آن‌ها لبخند زد و با راه یافتن ازبکستان ( میزبان جام‌جهانی ) به نیمه نهایی، فرصت دیگری برای پرواز به جام جهانی بدست آوردند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در پلی‌آف نخست برابر تیم ملی عراق به یک پیروزی چشمگیر دست یافت و آن‌ها را با مربی مطرح برزیلی‌شان از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و برای کسب جواز آخرین بخت قاره آسیا به جام جهانی، فردا به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. آن‌ها می‌خواهند ماموریت غیرممکن را ممکن کنند.

دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان، فردا ( یک‌شنبه ) و از ساعت 8:30 برابر همدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و تیم پیروز این دیدار به عنوان آخرین تیم راه یافته به جام جهانی شناخته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!