Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلیان گفت: اجرای طرح تشدید شهید سلیمانی با مشارکت بسیج جامع پزشکی، سپاه امام رضا(ع) و جمعیت هلال احمر را از مهمترین عوامل مؤثر در کنترل موج چهارم بحران کرونا در خراسان رضوی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قلیان» امروز(۲۷ اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه خراسان رضوی در پیک چهارم کرونا نسبت به سایر استان‌ها در شرایط بهتری قرار داشت، اظهار کرد: این امر با برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از ظرفیت تمامی بیمارستان‌ها و حمایت‌ها و همکاری‌های مطلوبی که در استان شکل گرفت میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای طرح تشدید شهید سلیمانی با مشارکت بسیج جامع پزشکی، سپاه امام رضا(ع) و جمعیت هلال احمر را از مهمترین عوامل مؤثر در کنترل موج چهارم بحران کرونا در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: تقویت کمیته علمی کرونا با ابلاغ استاندار و عضویت افراد علمی در این کمیته، تشکیل کمیته‌های تخصصی و تشکیل جلسات مستمر هفتگی، برگزاری نشست‌های خبری متمرکز با رویکرد افزایش اطلاع‌رسانی و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در سطح جامعه و مشارکت تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و در رأس آن استانداری خراسان رضوی از دیگر عوامل مؤثر در این حوزه محسوب می‌شود.

 

وی ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی در همراهی و مشارکت مؤثر در کنترل همه‌گیری ویروس کرونا، تصریح کرد: اقدامات مؤثر این آستان مقدس برای سایر اماکن متبرک کشور یک الگوست، از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های مناسبی که در این مدت به‌ویژه در ایام خاص داشت نقش مؤثری را در کنترل و مهار موج های کرونا ایفا کرد.

 

قلیان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۲ نفر در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع کل بستری‌ها یک هزار و ۱۸۸ نفر است؛ همچنین ۳۴۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متوسط فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز ۱۸ نفر در روز است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در موج سوم کرونا متوسط بستری در بیمارستان‌ها به ۶۰۰ نفر در روز رسید و این در حالی است که در موج چهارم متوسط روزانه از ۴۰۰ نفر بیشتر نشد، تأکید کرد: امیدواریم که روند تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ کاهشی شود و شاهد موج‌های بعدی نباشیم.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان، سومین استان کشور از نظر کاهش بروز بیماری و بستری در پیک چهارم کرونا بوده است، گفت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۴ نفر در مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه بستری شدند و مجموع کل بستری‌ها ۸۹۵ نفر است، ضمن اینکه ۲۸۶ نفر هم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

قلیان با تأکید بر اینکه در موج چهارم کرونا روزانه ۴۷۰ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نمودند که ۵۰ درصد از این افراد بستری می‌شدند، گفت: میزان مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در ایام موج چهارم روزانه ۴۶۵۲ نفر و معادل ۱۰ برابر مراکز اورژانس بود که این امر نشان‌دهنده نقش مهم مراکز جامع سلامت در جلوگیری از بروز ازدحام در مراکز درمانی است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر متوسط مراجعه روزانه به مراکز منتخب به ۳۶۰۰ نفر در روز رسیده است که امیدواریم این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه ستاد کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی چهارم کرونا موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت