Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام موسی پولادی با اشاره به فلسفه وجودی قرارگاه تحول محلات اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام راحل دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند که متاسفانه تا به امروز ابعاد عظمت این فرمان را خیلی ها درک نکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث تحول محله همان بسیج مستضعفینی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دستور تشکیل آن را صادر کردند، افزود: بسیج مستضعفینی که حتی در مرز جغرافیایی محصور نخواهد شد و با شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، بسیج به سمت میدان جنگ حق علیه باطل روانه شد و پس از آن نیز تلاش هایی برای آبادانی کشور انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: تقریبا از ماموریت عظیم و اساسی بسیج مستضعفین غفلت شده است. طرح تحول محلات که درچند سال اخیر در استان هرمزگان توسط فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) طراحی و در استان و سایر استان ها درحال اجراست، موضوع تازه ای نیست بلکه عنوان جدیدی است؛ یکی از ماموریت های اساسی بسیج مستضعفین است که امام راحل اراده کرده بودند که نباید مورد غفلت قرار گرفته شود.

پولادی گفت: طرح تحول محلات به عنوان یک طرح بسیار ارزشمند است، پایگاه بسیج در مجموعه مسجد محله باید تمامی کارها، ماموریت ها و نیازهای اساسی محلات را در قالب قرارگاه تحول محلات برطرف کند. همانطور که در زمان پیامبر اکرم(ص)، مسجد پایگاه همه کارها و نیارهای اساسی جامعه اسلامی بود.

وی ابراز داشت: قرارگاه تحول محله به معنای برگشت به کلام رسای امام راحل و ایجاد بسیج مستضعفان در محلات شهرها و روستاهای سراسر کشور و حتی فراکشور در آینده به معنای حقیقی به نیاز اساسی کشور پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: تعداد 600 قرارگاه تحول محلات در استان هرمزگان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی، معیشتی و ... با محوریت مسجد و پایگاه تحول محله در حال انجام است.

قرارگاه‌های تحول زمینه ازدواج آسان را فراهم می‌کنند

حجت الاسلام پولادی در ادامه افزود: این قرارگاه تحول محلات در زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، فساد و حاشیه نشینی، برپایی میزهای خدمت، رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان و ... فعالیت دارند و خدمات چشمگیری را به اهالی محلات آسیب پذیر ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که در قالب قرارگاه تحول محلات به مسائل و مشکلات محلات سراسر کشور در زمینه های مختلف رسیدگی شود و در راستای بررسی و رفع مشکلات آنان هم افزایی صورت گیرد، خواهیم دید که مشکلات و تحریم ها، هیچ کدام قادر به توقف و جلوگیری از پیشرفت ما نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان بیان کرد: در محلاتی که قرارگاه تحول محلات راه اندازی شده است انس و الفت عجیبی بین مردمان آن ایجاد خواهد شد و با هم افزایی و همفکری برای رفع مسائل و مشکلات محله تلاش می کنند، طبیعی است که در چنین محله ای معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق کاهش یافته و محله ای اسلامی تشکیل خواهد شد.

پولادی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد: همانگونه که استان هرمزگان در طرح مسئله الگو بوده است در اجرای آن نیز الگو و اسوه سایر استان ها باشد و حرف برای گفتن داشته باشد و با سربلندی به شهدا ثابت کینم که بعد از شهادت شما، علم بر زمین نماند و کارهای خوب و شایسته ای را به نام استان هرمزگان انجام داده ایم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: پولادی هرمزگان نماینده ولی فقیه در سپاه قرارگاه تحول محلات قرارگاه تحول محلات سپاه امام سجاد ع استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت