Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت باشگاه سایپا، تیم های فوتبال سایپا و پیکان تهران شب گذشته رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی را پیکانی ها توانستند با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دهند.

پس از این بازی سایپایی ها نسبت به قضاوت داور و ۶ تعویضی که پیکانی‌ها انجام داده بودند به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه باشگاه سایپا بیانیه ای را صادر کرد که به شرح زیر است.

در متن این بیانیه آمده است: "باشگاه سایپا به عنوان یک باشگاه سازنده از بدو تاسیس با ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده دار و در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تعهد نسبت به کارگران خدوم و زحمتکش گروه خودروسازی سایپا، پا به عرصه دیدار‌های لیگ برتر گذاشت. این تیم با سابقه درخشان در تمامی ادوار لیگ فوتبال کشور، همیشه به عنوان یک باشگاه اخلاق مدار و پایبند به قانون، نسبت به ناملایمات و اشتباهات داوری اعتراض قانونی نموده و همواره از هیاهو و ایجاد حاشیه پرهیز کرده است. اما اتفاقات لیگ جاری از همان هفته‌های نخست، شرایط را برای تیم فوتبال این باشگاه دشوار کرد و متاسفانه تاکنون اعتراضات کتبی و رسمی این باشگاه به اشتباهات تاثیر گذار داوری راه به جایی نبرده است. اما این مساله زمانی بغرنج و آسیب رسان می‌شود که اشتباهات فاحش داوری در تقابل‌های مستقیم با حریفان هم تراز رخ داده است و باعث شده تا به رغم ارایه فوتبال جوانمردانه و تاکتیکی از سوی سایپا، این تیم در کسب امتیاز ناموفق باشد.

اوج اشتباهات سریالی داوری لیگ برتر امسال که گمانه زنی تاثیر گذاری عوامل بیرونی بر نتیجه را پر رنگ می‌کند، در بازی شب گذشته سایپا مقابل پیکان به به عجیب‌ترین روش خودنمایی کرد. در شرایطی که، فراز کمالوند سرمربی تیم سایپا در خصوص نحوه چینش داوران این بازی ابراز نگرانی کرده و تذکرات خود را به کمیته صیانت از اخلاق فدراسیون ارایه داده بود؛ که با بی توجهی به تذکرات داده شده، چیدمان داوری به صورت غیر عادلانه انجام شد و اتفاقات عجیب همچون ۶ تعویض در یک بازی رخ داد.

داور چهارم در زمانی که باید تمرکز خود را بر انجام وظایف ذاتی خود متمرکز می‌نمود، تاثیر گذار‌ترین تصمیم تیم داوری را رهبری کرد و به تنهایی صحنه‌ای را که داور وسط به رغم نزدیکی به صحنه، خطا تشخیص نداد، با فراخوانی وی به کنار زمین، از فاصله خیلی دور وی را مجاب به اعلام پنالتی به ضرر سایپا کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که با تایید کارشناسان داوری خطایی رخ نداده و اگر هم خطایی اتفاق افتاده باید به نفع سایپا اعلام می‌شد.

داور چهارم دقیقا در زمانی مشغول راضی کردن داور وسط برای ثبت پنالتی به ضرر سایپا بود که با غفلت وی پیکان ششمین تعویض خود را نیز انجام داد که بر اساس آیین نامه فدراسیون فوتبال این تخلف بزرگ به منزله حضور بازیکن غیر مجاز در بازی است و به موجب قانون، می‌بایست نتیجه دیدار ۳ بر صفر به سود سایپا تغییر یابد.

تاکید می‌شود؛ از ابتدای فصل بار‌ها و بار‌ها سایپا از مسیر قانونی و با ارایه عدله و مستندات محکم بر متضرر شدن خود از اشتباهات داوری و قضاوت‌های عجیب را ابراز داشته است، اما در واپسین هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر امسال و در شرایطی که سایپا روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارد، هر گونه ناعدالتی، کوتاهی و عدم پیگیری حق و حقوق این باشگاه سازنده به منزله تضعیع جبران ناپذیر حقوق کارگران گروه خودروسازی و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود؛ لذا هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، پیگیری تا حصول نتیجه را حق مسلم خود می‌داند. حقوق این باشگاه برای طرح شکایت نزد مراجع ذیصلاح محفوظ است".

بیشتر بخوانید

نشست مدیران سایپا با چاشنی بررسی استعفای کمالوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سایپا تهران پیکان تهران لیگ برتر فوتبال باشگاه سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در مرحله یک‌ هشتم پایانی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران یادواره آزادسازی خرمشهر، پنج شنبه ۶ اردیبهشت تیم‌های مس رفسنجان و پیکان در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف هم رفتند.   قضاوت این دیدار را مهدی اجاقی با کمک‌های حامد صفایی و مرتضی هوشیار بر عهده داشت.   ترکیب ابتدایی مس رفسنجان:   حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده سرمربی: محرم نویدکیا   ترکیب ابتدایی پیکان:   محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم ­سرمربی: رضا عنایتی   در این دیدار ابتدا مس رفسنجان موفق شد در دقیقه ۳۳ با گل جلال‌الدین علی‌محمدی یک به صفر پیش بیافتد و در ادامه نیمه نخست با همین تک گل به سود مس به پایان رسید.   در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم پیکان توانست جبران کند و ابوالفضل زمانی گل مساوی شاگردان رضا عنایتی را به ثمر رساند تا نتیجه بازی یک - یک مساوی شود.   این نتیجه تا پایان ۹۰ دقیقه باقی ماند تا کار برای تعیین تیم برنده به وقت‌های اضافه بکشد.   در ۲ وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا تکلیف تیم صعودکننده به ضربات پنالتی کشیده شود.   در ضربات پنالتی تیم مس رفسنجان توانست با نتیجه ۵ به ۴ پیکان را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم‌نهایی صعود کند.

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • ملوان به جام حذفی رفت
  • جام حذفی فوتبال / رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
  • تساوی کسل کننده ملوان و سایپا در نیمه اول
  • ترکیب ملوان برای شکست دادن سایپا در حذفی
  • مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد
  • هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)