Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیما سادات لاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که در مهر ماه آموزش حضوری در دانشگاه ها داشته باشیم چرا که آموزش مجازی علی رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است بنابراین ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی وزارت بهداشت این است که قبل از پایان شهریور ماه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان واکسیناسیون شوند تا بدون مشکل در دانشگاه ها حضور داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی تا پایان خرداد ماه نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰درصد دانشجویان علوم پزشکی که بر بالین بیمار حاضر می شوند، واکسینه شده اند مگر اینکه خود این دانشجویان مایل به تزریق واکسن نبوده باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: آمار دانشجویان علوم پزشکی که واکسن تزریق کردند در دانشگاه های مختلف متفاوت است. ممکن است در برخی دانشگاه ها ۱۰۰ درصد، در برخی ۸۰ و حتی در برخی مراکز نیز ۶۰ درصد از آنها واکسن زده باشند. اما به طور کلی سیاست وزارت بهداشت اولویت واکسیناسیون همه دانشجویان حاضر در خط مقدم بیماری کرونا است.

دکتر لاری با بیان اینکه گزارشی از مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی نداشتیم، گفت: اگر چه بسیاری از دانشجویان ما به کرونا مبتلا شدند اما فقط یک مورد از دانشجویان رشته پزشکی که بیماری سرطان داشت بر اثر کرونا فوت شد و یکی از دانشجویان دستیار ما نیز بر اثر کرونا یکی از چشمان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا در خوابگاه ها اسکان داده شدند، اظهار کرد: بخش های ایزوله ای در این مراکز درست کردیم که دانشجویان مبتلا به کرونا در این مراکز قرنطینه می شدند و حتی مواردی داشتیم که بستری شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت واکسیناسیون آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه ها وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی