Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@20:11:06 GMT

آسیب‌های کرونا بر فعالیت ورزشی ورزشکاران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۱۱۰

آسیب‌های کرونا بر فعالیت ورزشی ورزشکاران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی کاشی  با اشاره به طرح تحقیقی صورت گرفته  روی ورزشکاران استان تهران به منظور بررسی تاثیر بحران کرونا بر وضعیت فعالیت بدنی این افراد، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۱۳۹۹ به دلیل بحران کرونا فعالیت ورزشی بسیاری از ورزشکاران کشور دچار مشکل شد و باشگاه های ورزشی برای مدت طولانی با محدودیت فعالیت مواجه بودند و اماکن عمومی به تعطیلی کشیده شدند، به همین دلیل عده زیادی از ورزشکاران در خصوص ادامه فعالیت بدنی خود دچار مشکل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح تحقیقی به بررسی این موضوع پرداخته شد که ورزشکاران سازمان یافته استان تهران در حال حاضر و در شرایط بحران کرونا نیز ورزش می کنند یا خیر و اینکه بیماری کرونا چه تاثیری بر فعالیت بدنی این افراد داشته است؟

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بیان کرد: تحلیل نتایج تحقیق نشان داد ۲۱.۵ درصد از اعضاء شرکت کننده در این تحقیق فعالیت های ورزشی خود را بدون تغییر حتی در شرایط کرونا نیز ادامه داده، ۴۸.۵ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق با وجود محدودیت های دوران کرونا فعالیت بدنی خود را به شکل محدود و کمتر ادامه داده و ۳۰.۴ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق نیز در شرایط بحران کرونا فعالیت های ورزشی خویش را متوقف کرده اند.

نمودار زیر به تفکیک جنسیت وضعیت فعالیت بدنی ورزشکاران شرکت کننده در این پیمایش را نشان می دهد:

کاشی ادامه داد : بر اساس این اطلاعات مشخص شد که نزدیک به ۸۰ درصد ورزشکاران استان تهران برای اجرای فعالیت بدنی دچار مشکل و محدودیت شده و ۳۰ درصد این افراد اقدام به قطع فعالیت بدنی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئله فعالیت بدنی و تمرین افراد مختلف جامعه در شرایط بحران کرونا مورد توجه دولت های مختلف در سطح دنیا قرار گرفته است و دولت ها سعی کرده اند با اتخاذ تدابیر لازم شرایطی را برای فعالیت بدنی و تمرین ورزشکاران و حتی عموم افراد جامعه فراهم کنند، گفت: در حال حاضر گزارش های متعدد علمی در حال انتشار است که نشان می دهد افراد فعال و ورزشکاران دچار مشکلات کمتری در مواجهه با این بیماری بوده و متخصصین امر در حال ترغیب افراد برای تحرک بیشتر و فعالیت بدنی بالاتر در دوران بحران کرونا هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه ورزش های انفرادی و در فضای باز گزینه ای است که توسط دولت های مختلفی در حال پیگیری بوده و این دولت ها با تدارک فضا و شرایط مناسب تحرک جسمانی برای شهروندان، سعی در توسعه رفتارهای حرکتی ایشان دارند، اظهار کرد: در سطح استان تهران چند ماهی است که شاهد بسته بودن تمامی اماکن ورزشی و حتی بوستان های شهر هستیم که امکان فعالیت های بدنی همچون پیاده روی در فضای باز را نیز از افراد سلب می کند.

پربیننده ترین متخلفان بازی سپاهان - پرسپولیس و داربی۹۵ در محکمه شکایت استقلال این بار از فرشاد فرجی + عکس ضربه‌ای که دایی و بایرن را شوکه کرد +عکس جانشین زیدان مشخص شد + عکس اظهارات عجیب قوچان نژاد + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آسیب ورزشی انتخابات ۱۴۰۰ فعالیت بدنی بحران کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل

سید علی حجتی ا در نشست مشترک مسئولان کمیته امداد به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه بین این ۲ نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقا سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین مدد جویان (دختران ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل به شرکت کنندگان ارایه می‌شود، اذعان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟