Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:41:38 GMT

پایان برداشت کلزا کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۴۵۲

پایان برداشت کلزا کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر

آل کثیر از پایان برداشت کلزا در کشت و صنعت های هفتگانه خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های آیشی شرکت توسعه نیشکر به زیر کشت کلزا رفت که از این میزان چهار هزار و ۴۲۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت شد.

«جعفر آل کثیر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از پایان برداشت کلزا در کشت و صنعت های هفتگانه خبر داد و اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های آیشی شرکت توسعه نیشکر به زیر کشت کلزا رفت که از این میزان چهار هزار و ۴۲۰ تن دانه روغنی کلزا با راندمان بیش از ۲ تن در هکتار برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: برای اولین بار، بر اساس تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه به عنوان یکی از تولیدکنندگان روغن از دانه های روغنی، کشت کلزا به صورت قراردادی در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر انجام شد. 

 

وی با اشاره به سیاست های جدید دولت در خرید تضمینی محصولات تصریح کرد: این نوع قرارداد با شرکت های تولیدکننده روغن، جایگزین روش خرید تضمینی توسط تعاونی های روستایی شده است.

 

آل کثیر اضافه کرد: بر مبنای قرارداد منعقد شده و هماهنگی های صورت گرفته بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار ازص مزارع آیشی کشت و صنعت های توسعه نیشکر به زیر کشت رفت که با راندمانی بالا برداشت و با پنج درصد بیش از قیمت پیش بینی شده از سوی کشت و صنعت ماهیدشت خریداری شد.

 

وی با بیان اینکه این نوع قرارداد خرید محصول کلزا در کشور اولین تجربه در نوع خود است ابراز کرد: با وجود تغییر شیوه خرید محصول کلزا در راستای سیاست های جدید دولت، ولی تمام مراحل شامل انعقاد قرارداد، کشت، داشت و برداشت کلزا، حمل و پرداخت هزینه خرید محصول، به خوبی پیش رفت و در سال زراعی آینده با اعتماد و اطمینانی که شرکت ها به این نوع قرارداد پیدا کرده اند، شاهد گسترش کشت در قالب این طرح باشیم.

 

معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به اهمیت کشت دانه های روغنی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است و با توجه به ضریب پایین خودکفایی کشور در تولید روغن، گسترش کشت این محصول همواره مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است و هر ساله جهت افزایش کشت آن، هماهنگی های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان خورستان صورت می پذیرد.  

 

وی یاد آور شد: کشت کلزا علاوه برتولید روغن، با داشتن ریشه های راست و عمیق، در بهبود ساختمان خاک و افزایش حاصلخیزی آن نقش موثری دارد و به همین منظور در برنامه تناوب زراعی با کشت نیشکر قرار داده شده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت توسعه نیشکر کشت کلزا خوزستان کشت و صنعت های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر برداشت کلزا کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش