Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه‌هایی از قبیل نشست با فعالان و تشکل‌های مردم نهاد گردشگری، چاپ تمبر یادبود مسجد جامع، بافت تاریخی و جنگ چالدران، مسابقه عکاسی، تقدیر از فعالان گردشگری، نمایش آجرهای لعاب قلایچی مسترد از سوئیس، آغاز عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران در مساحت ۴ هکتار به عنوان بزرگترین سایت موزه شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سه کاروانسرای نفت ارومیه ، کاروانسراهای خان و بین راهی قطورخوی برای ثبت در فهرست ملی و جهانی در دستورکار مرمت و احیاء قرار گرفته اند.
جباری ضمن اشاره به 42 بنای تاریخی در اراضی پادگان لشکر 64 ، عنوان کرد: ۴۲ بنای تاریخی در اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه وجود دارد که ۹ هکتار از این پادگان به عنوان باغ‌موزه در نظر گرفته شده است که توسط دانشگاه شهید بهشتی طرح کاربری این منطقه براساس هویت تاریخی استان تهیه شده است که از جمله آن موزه‌های سواره‌نظام، ارتش و تجهیزات نظامی از جمله این کاربری‌ها هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: بقعه ابراهیم محمد بن خلیلان نیز از محل اعتبارات شهرداری ارومیه احیا می‌شود و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه احیای این بقعه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار بوده و پس از احیا، کار محوطه‌سازی این بنا آغاز  و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این مجموعه به اتمام برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد:
جباری به مشکلات جدی پیش روی پروژه تله کابین ارومیه اشاره کرد و گفت : مشکلات جدی در این پروژه وجود دارد و سرمایه‌گذار نیز اقدام جدی برای تکمیل این پروژه انجام نمی‌دهد که چنانچه اقدام جدی سرمایه‌گذار آغاز نشود، از پروژه خلع ید خواهیم کرد. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی میراث فرهنگی و گردشگری اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی مدیرکل میراث میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی