Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-02@05:31:35 GMT

منطقه بندی های فوتبال به سبک روزنامه های قدیمی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۵۴۱

منطقه بندی های فوتبال به سبک روزنامه های قدیمی

سه هفته پیش بود که در سلسله مطالب ایستگاه تاکتیک و آنالیز فوتبال در مورد منطقه بندی های رایج دنیای فوتبال صحبت کردیم و در این مدت حین بررسی مجلات و روزنامه های قدیمی با بخش جالبی در روزنامه دنیای ورزش سال ۱۳۵۲ مواجه شدیم که با زبانی ساده و ادبیاتی در خور آن سال ها، به بررسی و تشریح مناطق مختلف زمین فوتبال پرداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، در آن سال ها فوتبال تا این حد برای هواداران و دوستدارانش ملموس و قابل دسترس نبود و تماشای فوتبال به دیدن بازی های آخر هفته در گوشه ای از استادیوم امجدیه خلاصه می شد و در نبود تلویزیون و فضای مجازی، روزنامه ها و مجلات به بهترین گزینه برای پیگیری بازی تیم های خارج از ایران تبدیل شده بود.

حین زیر و رو کردن روزنامه ها و مطالب قدیمی به بخشی جالب بر خوردیم. بخشی که حکم آنالیز و مقاله های فنی امروزی را دارد.

در این بخش از مطلب، نویسنده نکاتی را که در آن زمان بسیار با ارزش بودند و برای مخاطبان بسیار پیگیر یا به اصطلاح ما امروزی ها خوره های فوتبال نوشته می شد را تحت عنوان “از جورج بست بیاموزید” در صفحات میانی روزنامه گنجانده بود.

بخش اول این مطلب در مورد بازی منطقه ای نوشته شده است و زمین فوتبال به سه قسمت دفاعی، میانی و حمله تقسیم شده است و موضوع را با محوریت دو شخص که یکی از آن ها فرد پرسشگر و دیگری جرج بست، اسطوره فوتبال بریتانیا پیش برده است. (بد نیست این نوع منطقه بندی را با منطقه بندی مدرنی که سه هفته پیش بررسی کردیم مقایسه کنید)

در مدرن ترین نوع منطقه بندی فوتبال، زمین به ۲۰ قسمت تبدیل می شود در حالی که در این مطلب زمین به سه منطقه تبدیل شده است.

در ابتدای مطلب شخص پرسشگر از جرج بست می پرسد:

آیا شما در زمین حریف با طرز عملی متفاوت از زمین تیم خود می کنید؟

نویسنده هم برای انتقال موضوع و مفهوم قضیه، از زبان جرج بست می گوید؛ قطعا نحوه رفتار بازیکنان در زمین خودی با زمین حریف تفاوت دارد. سپس زمین بازی را به سه منطقه مساوی تقسیم و وظایف را به صورت زیر تشریح می کند.

منطقه دفاعی: این جا باید این طور رفتار کرد که صاحب توپ شد.

منطقه میانی: در این منطقه باید فقط به فکر جلو بردن توپ باشید.

منطقه حمله: هدف صرفا یک پاس یا شوت عالی است.

شخص پرسشگر درباره انواع پاس از جرج بست پرسیده و اسطوره یونایتد سه نوع پاس را با تصاویر به او توضیح می دهد…

در بخش بعدی این مطلب نویسنده از شروع حمله در دفاع می گوید که به نوعی مفهوم همین پرسینگ امروزی را دارد…

از نکات جالب این مطلب می توانیم به نوع بیان چنین مفاهیم فنی ای که در دوران خود مطالب ثقیل فوتبالی ای تلقی می شده، اشاره کنیم علاوه بر این نویسنده مطلب، استفاده بسیار هوشمندانه ای از شخصیت بازیکن محبوبی مثل جرج بست داشته است.

جرج بست در آن دوران بدون اغراق بزرگترین بازیکن جهان بوده گرچه این اسطوره نتواسنت از استعدادهایش تمام استفاده را ببرد و خیلی زود دورانش به سر رسید. برای درک وضعیت زندگی جرج بست کافی است به نقل قول زیر از این بازیکن توجه کنیم:

  اگر زشت به دنیا آمده بودم، هرگز چیزی درباره پله نمی شنیدید

سعی می کنیم در آینده باز هم به بهانه های مختلف به سلسله مطالب فنی نشریه های قدیمی مثل همین مدرسه فوتبال مجله دنیای ورزش سال ۱۳۵۲ سر بزنیم. یادمان نرود بدون استفاده از تجربه گذشته، نمی توان به آینده بهتر چشم داشت…

بیشتر بخوانید:

آنالیز فوتبال | منطقه بندی زمین بازی از اریگو ساکی و فن خال تا پپ گواردیولا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: روزنامه ها منطقه بندی جرج بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا

 به گزارش تابناک، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • گولسیانی: پزشکان سپاهان بیشتر از بازیکنان آنها در زمین می‌دویدند!
  • اوسمار: به دلیل جزئیات ریز به صدر نرسیدیم
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام
  • حذف مقابل تراکتور را در ادامه لیگ جبران خواهیم کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا