Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@10:34:01 GMT

مرگ دومین گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۱۸۴۵

مرگ دومین گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت

آفتاب‌‌نیوز :

محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صبح امروز همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت بازدید و گزارش کردند که یکی از دو ماده گورخر آفریقایی که در جایگاه مخصوصی در این باغ‌ وحش در قرنطینه به‌سر می‌بردند، بد حال است.

وی ادامه داد: ظهر امروز مسئول باغ‌ وحش صفادشت در تماسی تلفنی با رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد مرگ یکی از دو ماده گورخر آفریقایی را اعلام و رییس اداره شهرستان ملارد ضمن بازدید این موضوع را تایید و صورتجلسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کرمی، تیم دامپزشکی نیز در محل حضور ‌پیدا کرد تا با انجام نمونه‌برداری موضوع، علت تلف شدن این گورخر را بررسی کند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در ادامه اظهار کرد: این دو ماده گورخر آفریقایی در جایگاه قرنطینه در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت نگهداری می‌شدند چراکه باید تا ۲۱ روز ‌پس از ورود به‌منظور جلوگیری از انتقال بیماری احتمالی به سایر گونه‌های این مرکز در جایگاهی جداگانه تحت مراقبت باشند. هفته گذشته که از این مرکز بازدید کردیم نیز مشخص بود یکی از این دو ماده گورخر ضعیف‌تر از دیگری است.

وی افزود: بنابر گفته‌ مسئول این باغ‌ وحش مواد غذایی و داروهای درمانی تحت نظر دامپزشک در این مدت به این دو ماده گورخر داده می‌شد. با این حال یکی از این دو ماده گورخر حال مساعدی نداشت.

کرمی در ‌پاسخ به این ‌پرسش ایسنا که آیا این دو ماده گورخر آبستن بودند، ‌گفت: مسئول باغ‌ وحش صفادشت اظهار کرده بود که این دو ماده گورخر آبستن هستند اما تاکنون مدرک یا مستنداتی در این زمینه به ما تحویل داده نشده است تا بتوانیم آبستن بودن این دو ماده گورخر آفریقایی را تایید کنیم.

به گزارش ایسنا، پس از گذشت سه هفته ‍از ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران و دو هفته ‍‍بعد از تلف شدن گورخر نر حالا یکی از دو ماده گورخر آفریقایی - که هفته گذشته باغ وحش صفادشت در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آبستن بودن هر دوی آن‌ها خبرداده بود - تلف شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گور خر باغ وحش صفا دشت وحش صفادشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید روح اله لطیفی سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ، همزمان با دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا اظهار داشت : قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور ، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است و ایران می تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی ، تکنولوژی و مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی ، سرمایه گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن ، سد ، راه سازی و پروژه های عمرانی ، اورهال کردن پالایشگاه ها ، استخراج گاز ، بازار مصرف مناسب مواد غذایی ، و محصولات صنعتی ، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی همراه با توانمندی کشورمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این قاره فرصت ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توامان کشورمان و کشورهای آفریقایی حضور پیدا کند .
وی افزود در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق ، غرب ، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره ، مقصد صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم  بودند .
وی افزود:  با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال های گذشته ، شاهد افزایش صادرات به کشورهای الجزایر ، مصر ، لیبی، تونس، جیبوتی  و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم .

لطیفی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا گفت: در سال ۱۴۰۲ ، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار ، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار ، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار ، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم به این قاره بودند .
وی افزود : ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی ،  شامل کود اوره ، قیر ، گاز مایع و انواع روغن های صنعتی بود و بعد از آن ۳۷ درصد صادرات کشورمان را  محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است ، مواد غذایی ، مصالح ساختمانی ، انواع فرش و کف پوش ، شوینده ها و لوازم بهداشتی ، لوازم خانگی ، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی ، قطعات خودرو ، لاستیک ، مواد معدنی ، لوازم الکتریکی، لوستر ، مبلمان  و اسباب بازی از دیگر کالاهای صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند‌.


سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص واردات از قاره سیاه گفت: ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران در سال ۱۴۰۲ بودند که  آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار ، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار ، غنا ۱۲ میلیون دلار ، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار ، کنیا ۹.۵ میلیون دلار ، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار ، هفت کشور نخست فروش کالا در بین کشورهای قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.
وی افزود : ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی  مانند چای، ذرت، قهوه، توتون ، حبوبات ، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز ، سنگ و خاک روی ، کنسانتره گروم ، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتا روغن صنعتی و گریس ، انواع تسمه ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند .
لطیفی در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا گفت: عدم شناخت ظرفیت ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی ، نبود یا کمبود  حمل نقل ارزان ، مستمر و فراگیر و موانع جابجایی مستقیم ارز و پول ، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند