Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:46:51 GMT

ضرورت تعیین تکلیف و توسعه مناطق نمونه گردشگری مصوب استان قم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۲۹۸

ضرورت تعیین تکلیف و توسعه مناطق نمونه گردشگری مصوب استان قم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مسئولان استان قم در راستای رونق تولید و اشتغال، گفت: اعضای شورای تأمین استان قم نقش مؤثری در ایجاد امنیت و آرامش برای فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه رتبه استان قم در زمینه‌ی مولدسازی اموال دولتی در سطح کشور رضایت بخش است افزود: با این وجود انتظار مدیریت استان از دستگاه‌های اجرایی در سطح ایده ال محقق نشده است و بایستی مدیران نسبت به اجرای برنامه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا و صدمات ناشی از آن به بخش گردشگری قم ادامه داد: با توجه به عدم وجود چشم انداز روشن از آینده‌ی این بیماری، سرمایه گذاران این حوزه نسبت به دریافت تسهیلات استقبال نمی‌کنند که دلیل آن مسئله‌ی بازپرداخت اقساط تسهیلات در دوران کروناست.

سرمست با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای مشخص و عملیاتی برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری نیز تدوین شود، گفت: مناطق نمونه گردشگری را از محورهای توسعه استان قم دانست و گفت: ۱۲ منطقه نمونه گردشگری برای قم به تصویب رسیده است که ظرفیت مهمی برای توسعه‌ی اقتصادی استان می‌باشند.

وی بیان اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی باید برای توسعه‌ی مناطق نمونه گردشگری مصوب اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری ضروری است و مشکلات حقوقی مناطق گردشگری بایستی با جدیت پیگیری شده و در زمان بندی مشخص نسبت به بهره برداری از این طرح‌ها اقدام شود.

استاندار قم سوغات زائر را نیز جز ضرورت‌های توسعه‌ی استان قم دانست و ادامه داد: در کنار مطالعات در رابطه با ظرفیت‌های استان در بحث سوغات زائر، با احداث کارخانه چادر مشکی، این محصول بایستی به عنوان یکی از گزینه‌ها در بسته سوغات پیشنهادی در نظر گرفته شود.

سرمست واحدهای صنعتی موفق را در اولویت حمایت مسئولان دولتی دانست و گفت: برای حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ی واحدهای تولیدی موفق می‌توانیم با اطمینان خاطر پشتیبانی کنیم.

کد خبر 5215132

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم بهرام سرمست اقتصاد مقاومتی گردشگری انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا گرگان جنبش ازما فلسطین کرمانشاه شیوع کرونا زلزله اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا مناطق نمونه گردشگری استان قم توسعه ی ی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش