Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدروح و اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸۸۰ هزار و ۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۵ هزار و ۵۴۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی یکصد هزار و ۸۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۰۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۷۰ هزار و ۳۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۵۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۴ هزار و ۴۲۰ مورد اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۶ هزار و ۳۱۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه تاکید کرد: یک سیر نزولی را در رابطه با مبتلایان جدید به بیماری در استان از هفته گذشته داشته ایم، اما هرچه آمار‌ها جزئی‌تر می‌شود، این سیر نزولی کاهش پیدا می‌کند و شیب آن کندتر می‌شود.

حسینی در ادامه افزود: تعداد بستری از نزدیک به ۳ هزا بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در حال حاضر به هزار و ۶۰۰ بیمار رسیده است، اما تعداد بیماران بستری با وضعیت وخیم در مراکز درمانی استان همچنان بالا است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه افراد وقتی بیمار می‌شوند یا علائم بیماری در خود مشاهده می‌کنند، به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، گفت: تاکید می‌شود افرادی که دچار علائم بیماری هستند هرچه سریعتر به پزشک خانواده مراجعه کنند که در صورت نیاز به شروع درمان ضد ویروسی یا بستری هرچه سریعتر اقدام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه یافته‌های علمی ثابت کرده است که درمان زودهنگام در مواقعی که لازم باشد و به درستی انجام شود میزان عوارض بیماری و بستری و مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، از مردم خواست که کسانی که دچار علائم بیماری می‌شوند، در مراجعه به پزشک سهل انگاری نکنند تا دچار عوارض شدید بیماری نشوند. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و تخفیف‌های اعمال شده برای سایر دهک‌ها، در عین‌حال از نشان‌دار شدن حدود دو میلیون بیمار صعب‌العلاج جهت حمایت ویژه در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش ایسنا ، دکتر محمدمهدی ناصحی در نشستی خبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال متفاوتی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بود، افزود: با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر سه دهک اول که در سال گذشته رایگان بیمه شدند، با اصرار بیمه سلامت امسال دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی و دانشگاهی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

ناصحی در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است، افزود: در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.

وی همچنین به همکاری سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به این ترتیب بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تامین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیک نیز کامل‌تر شده است، افزود: پرداخت‌های ما نیز به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد تا پایان آذر ماه صورت گرفته است. امیدواریم طی یکی دو ماه آینده نیز بتوانیم یک ماه دیگر را نیز پرداخت کنیم. بنابراین هر سندی که به دستمان رسیده، به روز پرداخت کرده‌ایم و منتظریم اسناد دیگر نیز برسد. بنابراین گلایه‌ای از سوی بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد متوجه سازمان بیمه سلامت نیست.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • حمله پلنگ به یک دامدار در فومن
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی شما را می‌کشد
  • قتل آتشین زن گمشده قبل از مراجعه به مطب پزشک در تهران
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • (عکس) علی شمخانی در بیمارستان بستری شد
  • علی شمخانی در بیمارستان بستری شد (عکس)
  • چند نکته مهم برای بیمارانی که تمایل به روزه‌داری دارند
  • زوج جوان قربانی پیدا کردن پزشک شدند!
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد از زبان پدرش