Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:26:11 GMT

حمایت از توسعه صنایع جانبی فرش در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۰۱۷

حمایت از توسعه صنایع جانبی فرش در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست مشترک با مدیران اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های فرش آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگاه‌های صنایع جانبی صنعت فرش اعم از رنگرزی، ریسندگی، قالیشویی و سایر صنایع نیازمند حمایت‌های برنامه محور است، گفت: در برنامه هفتم تشکیل ستاد راهبری فرش با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تاکید بر تعامل و همراهی فعالین حوزه فرش استان آذربایجان شرقی از طریق انتقال پیشنهادات و مطالبات و همچنین درخواست‌های قابل حصول، گفت: اهالی فرش در کنار مسئولین باید برای توسعه و رونق هنر – صنعت فرش با نگاهی آینده محور حرکت کنند تا زمینه ارتقای سطح تولیدات و دستیابی به بازار‌های جهانی فراهم شود.

رافع گفت: در حوزه تولید، بازاریابی و اصالت و هویت فرش دستباف اقدامات خوبی انجام شده است و با حضور فعالانه در نمایشگاه‌های خارجی و رویداد‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، زمینه صادرات و تولید کالا‌های باکیفیت جهانی فراهم خواهد شد.

امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازار‌های جهانی تاکید کرد و گفت: تایید اصالت و صدور شناسنامه فرش در آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

 امین زاده از اعطای تسهیلات ارزان قیمت ۶ و ۸ درصدی برای فعالین و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت ۲ ساله تخصیص داده شده است، همچنین برای تامین مواد اولیه و توسعه واحد‌ها، کارخانجات، کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات هستند.

او با بیان اینکه اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش محور بروزرسانی شود، تعریف چرخه فرش از تامین مواد اولیه تا حضور در بازار‌های جهانی و تهیه برنامه زمان بندی شده برای کلیه شاخص‌ها را ضروری دانست.

در این نشست مشترک مدیران اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های فرش استان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل خود در زمینه مالیات، بیمه، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات، صادرات پرداخته و بر حمایت از هنر – صنعت اصیل فرش دستباف و حمایت از کارگاه‌های خانگی متمرکز تاکید کردند.

 در سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به آذربایجان شرقی همچنین شرکت ریسندگی تبریز نخ به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این شرکت با میزان تولید ۷۰۰ کیلو نخ در روز ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

این شرکت در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدور شناسنامه فرش صنعت فرش آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز