Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@06:26:13 GMT

کریم باقری عضو افتخاری کمیته انضباطی فدراسیون!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۷۴۶

کریم باقری عضو افتخاری کمیته انضباطی فدراسیون!

به گزارش “ورزش سه”، ابوالفضل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی در گفت و گوی تلفنی با برنامه فوتبال به انتقاد از توقعات بی جای باشگاه ها از این کمیته پرداخته و توضیحات مفصلی در مورد تاخیر به وجود آمده در صدور آرای بازی جنجالی پرسپولیس و سپاهان ارائه کرد:

 

این همه هجمه بی انصافی است

شما از ما توقع دارید که  24 ساعته حکم بدهیم و رای اعلام کنیم و واقعا این هجمه هایی که به کمیته انضباطی وارد می شود بی انصافی دوستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من زیاد اهل مصاحبه نیستم ولی هجمه ها به قدری زیاد شد که من به آقای عزیزی خادم گفتم که اجازه بدهید من صحبت کنیم و کمی دفاع بکنم.

 

باشگاه ها یک بار حداقل مقررات را مطالعه کنند

مقررات انضباطی تکلیف را مشخص کرده و خواهش من این است که باشگاه ها یک بار آن را مطالعه حداقل کلی کنند. روال کار این است که بعد از هر مسابقه گزارشی از سمت داور و ناظر مسابقه به کمیته انضباطی ارسال می شود. بسته به شرایط و مکان بازی و حواشی آن این گزارش طول می کشد. ما یک اسم به نام آقای کراهیه را به باشگاه پرسپولیس ابلاغ کردیم که بابت دفاعیه بدهد. در بین آن حجم ۵۰-۶۰ نفره من خیلی ها را نمی شناختم. ما چه کسی را بشناسیم. باید گزارش مقامات رسمی مسابقه ارسال شود. بعد از ظهر روز سه شنبه وقتی که اداره تعطیل شده بود گزارش ارسال شده بود که ما چهارشنبه ابلاغ هایش را انجام دادیم. پنج شنبه و جمعه هم که تعطیلات عید فطر بود.

 

امروز با مدیرعاملان سپاهان و پرسپولیس جلسه داریم

ما دو نفر که مدیرعاملان دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس را تشخیص دادیم که حتما در کمیته انضباطی حضور یابند. آقای ساکت و سمیعی را دعوت کردیم و امروز ساعت ۳ بعد از ظهر در خدمت شان خواهیم بود. انشالله می خواهیم که داستان بازی پرسپولیس و سپاهان را که همیشه با حواشی زیادی همراه بود در حد توانمان حل کنیم.

 

از آغاز سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۴ گزارش و شکایت داشتیم

وقتی گزارش می آید ما یک روز وقت داریم که آن را به باشگاه و بازیکن متخلف ابلاغ کنیم چرا که حق دفاع دارد. ۴۸ ساعت زمان دفاع می دهیم که همین را هم خیلی از باشگاه ها می گویند کم است و ما نمی توانیم دفاع کنیم. یک روز بعد از دفاعیه رای را صادر می کنیم. هیچ پرونده ای کمتر از یک هفته به رای ختم نمی شود. از اول فروردین که ۱۵ روز آن هم تعطیل بوده، ۲۹۴ گزارش و شکایت در کمیته انضباطی مطرح شده که ۲۰۲ تا منجر به رای شده است. 

 

کریم باقری نیروی کمیته انضباطی شده است

او در مورد بعضی از موارد که بازیکن همان روز مسابقه یا روز بعد محروم می شوند گفت: منظور شما همان ماده ۱۰۰ است. دستور موقت در اختیار است و اجبار نیست. عدالت از نظر من و شما و باشگاه شاید متفاوت باشد. ما به نظر شما چه کسی را باید طبق دستور موقت محروم کرده و جلوی بازی اش را می گرفتیم؟ در حین ورود به رختکن افراد به هم حمله می کنند که خوشبختانه با حضور نماینده فدراسیون و نیروی انتظامی از وقوع حوادث بد جلوگیری شد. از آقای کریم باقری هم تشکر می کنم که به نوعی نیروی کمیته انضباطی شده است. مواردی هست که یک نفر مشخص است و یک بازیکن رفتاری با شدت زیاد انجام داده و تشخیص داده می شود که اگر محروم نشود جو  متشنج می شود. وقتی یک رفتار خیلی خسارت آور رخ می دهد کمیته انضباطی دستور موقت صادر می کند. آن هم البته قابل دفاع است.

 

اعلام زمان رسیدگی به اتفاقات دربی تهران

حسن زاده در مورد زمان جلسه بررسی اتفاقات شهراورد گفت: قرار بود روز دوشنبه باشد که با توجه به اینکه پرسپولیس بازی و پرواز داشت درخواست تغییر زمان دادند و قرار شد روز چهارشنبه باشد که آن هم باشگاه استقلال بازی دارد و به پنج شنبه صبح افتاد.

 

بر اساس حرف نمی توانیم تصمیم بگیریم

همین امروز طی جلسه ای که در فدراسیون داشتیم، کمیته ای تشکیل شد و قرار است همه بازی ها رصد شود. معمولا سه هفته آخر رصد می شد. ما بر اساس حرف نمی توانیم تصمیم بگیریم. یک بنده خدایی صحبت کرد که داور کنار زمین تبانی انجام داد که نتیجه علیه ما رقم خورد. دعوتش کردیم به کمیته انضباطی و یک سال به او مهلت دادیم که اسناد و مدارک ارائه دهد و ما برخورد کنیم ولی نتوانست مدرک ارائه کند و خودش محکوم شد. اگر مدارک و مستندات ارائه شود حتما استقبال کنیم. 

 

استقلالی ها چرا خودشان وارد زمین شدند؟

خیلی از این حرف ها، بیانیه ها و شکایت ها برای به دست آوردن دل هواداران است ولی متاسفانه فضای فوتبال کشور را ملتهب می کند. بیاییم با هوادارمان روراست باشیم. نیمکت تیم استقلال اگر واقعا فکر می کرد که کمیته انضباطی با دستور موقت می توانست جلوی اتفاقات را بگیرد خودش چرا وارد زمین شد؟ اگر دو بازیکن باهم بگو مگو می کنند کسی حق ورود به زمین را ندارد. چه کسی شروع کننده موضوع بود؟

تخلفی مشابه پیکان و سایپا در ایتالیا رخ داده است

در مورد تخلفات بازی پیکان و سایپا هنوز شکایتی تا امروز آخر وقت برای ما ارجاع نشده بود. مثل اینکه شکایت شده ولی برای ارجاع آن باید پروسه اداری طی شود و دبیرکل محترم آن را به ما ارجاع دهد. من ممنوع از نظر دادن هستم و باید مقررات را بررسی کنیم. در فوتبال ما چنین موضوعی سابقه نداشته ولی یک نمونه در فوتبال ایتالیا رخ داده بود.

 

۶۰۰ نفر در دربی حضور داشتند

شما فقط موارد را ویترینی ملاحظه می کنید. مردم فقط تخلفات را جلوی تلویزیون دیده اند. نماینده بازی به ما گزارش کرده که نفرات مازاد زیادی در بازی دربی حضور داشته اند که ما در حال بررسی هستیم. هر باشگاهی که میزبان است مسئولیت چنین موضوعی بر عهده آن است. در اکثر این مواقع باشگاه ها محکوم می شوند و جریمه های سنگینی برایشان در نظر گرفته می شود ولی بازهم شاهد تکرار این اتفاقات هستیم. من به عنوان رئیس کمیته انضباطی شاید اگر وارد استادیوم شوم اجازه ورود به من ندهند ولی چه طور ۶۰۰ نفر می آیند داخل و آخرش هم می گویند که نمی دانیم از کجا آمده اند؟ نامه زده ایم و از هیات فوتبال درخواست جواب کرده ایم. یکی از تخلفات پرسپولیس به عنوان میزبان همین است که بدون رعایت پروتکل ها تعداد زیادی در ورزشگاه حضور یافته اند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته انضباطی کمیته انضباطی کمیته انضباطی دستور موقت باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان

ستاره‌های زیادی با خراب کردن پنالتی باعث حذف پرسپولیس شدند که مهم‌ترین آن‌ها کریم باقری است.

به گزارش مشرق، پرسپولیس در حالی که دو بار با اختلاف دو گل از الومینیوم پیش افتاد، در نهایت نتوانست این تیم را شکست دهد و در ضربات پنالتی مغلوب آلومینیوم شد و از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت. دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری دو ستاره‌ای بودند که در این بازی پنالتی خراب کردند و باعث حذف پرسپولیس شدند.

با این حال از آنجاییکه امیری پنالتی حساسی را خراب کرد، خیلی‌ها او را مسبب شکست پرسپولیس در اراک می‌دانند. پرسپولیس در سال‌های اخیر سابقه شکست در ضربات پنالتی و حذف در جام حذفی را زیاد داشته و در این راه ستاره‌های زیادی هم پنالتی خراب کردند.

همانطور که در همه جای دنیا و در بزرگترین باشگاه‌های فوتبال دنیا، ستاره‌های گرانقیمت پنالتی خراب می‌کنند، این موضوع امری جدانشدنی از فوتبال است و خیلی از بزرگان فوتبال ایران و جهان هم در طول دوران بازی خود پنالتی خراب کردند. در همین پرسپولیس و طی سال‌های اخیر، ستاره‌های زیادی مثل کریم باقری، احمد نوراللهی، شیث رضایی، علی علیپور، عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، کمال کامیابی‌نیا، محمدرضا خلعتبری، حسین ماهینی و سهراب انتظاری در جام حذفی پنالتی خراب کردند و باعث شکست تیمشان شدند.

حالا وحید امیری و دانیال اسماعیلی‌فر به این جمع اضافه شدند که با خراب کردن پنالتی‌شان در جام حذفی، باعث شکست پرسپولیس می‌شوند. هرچند اوسمار می‌توانست در انتخاب پنالتی زنان تیمش تصمیم بهتری بگیرد و مثلا به امیری که هیچوقت پنالتی‌زن خوبی نبوده و سابقه خراب کردن پنالتی را هم داشته، پنالتی ندهد؛با این حال خراب کردن پنالتی در فوتبال امری است اجتناب ناپذیر.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف
  • استقلال، امیدوار به بخشش حسینی در استیناف