Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه پرسپولیس برای درآمدزایی باز هم سراغ همان راهکارهای قدیمی رفته است.

به گزارش طرفداری، باشگاه پرسپولیس شاید تنها باشگاهی در فوتبال دنیا باشد که به رغم قهرمانی در ۴ دوره پیاپی از لیگ باشگاهی کشور و همین طور کسب عنوان نایب قهرمانی در دو دوره لیگ قهرمانان آسیا همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و آن قدر از نظر مالی تحت فشار است که باز هم سراغ راهکارهای آماتورگونه ای چون دریافت کمک مالی از هوادارانش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواداران پرسپولیس طی سال ها و دهه های قبل در چند نوبت شاهد اعلام باشگاه برای دریافت کمک های مالی بوده اند اما در آن مقطع پرسپولیس نه تشکیلات امروزی را داشت و نه در آسیا به یکی از قطب های قهرمانی تبدیل شده بود.

دریافت پول از هواداران در مقاطی چون جنگ های مدیریتی و نبرد در میانه های جدول در حالی که درآمد چندانی نصیب پرسپولیس نمی شد، شاید منطقی به نظر می رسید اما در این مقطع که پرسپولیس قهرمان ۴ دوره پیاپی لیگ برتر است و در آستانه کسب قهرمانی پنجم است و در آسیا نیز دو عنوان نایب قهرمانی کسب کرده و این فصل نیز این فرصت را دارد تا باز در فینال آسیا حاضر شود، بسیار عجیب است.

نمونه اش در فوتبال وجود ندارد. این یک ادعا نیست. رخدادی تلخ اما واقعی است. اما برای باشگاه پرسپولیس این اتفاق رخ داده است. باشگاه پرسپولیس به واسطه سیاست های تحریم قادر به دریافت پاداش های آسیایی خود نیست و از سوی دیگر حق پخش تلویزیونی که در فوتبال دنیا امری جا افتاده به عنوان منبع مالی است را دریافت نمی کند. درآمدهای تبلیغات محیطی نیز به حدی نیست که حتی کفاف پرداخت درصدی از مطالبات بازیکنان را بدهد. ضمن این که قرارداد بستن با کارگزاری که قراردادش آن قدر محکم است که باشگاه نمی تواند این قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کند و در قرارداهای تمدیدی هر سال تنها مبغی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد به قرارداد اضافه می کند، امروز سمیعی و هیات مدیره را به سمت و سویی برده که باز هم از راهکارهایی استفاده کند که حتی در پرسپولیس دهه شصت هم این گونه آشکار انجام نمی شد.

علی پروین به عنوان مرد همه کاره پرسپولیس که به قول معروف پرسپولیس را در صندوق عقب پیکانش اداره می کرد هر چند هفته یک بار به بازار می رفت و با کمک بازاری های قدیمی و پرسپولیسی پولی برای پرداخت مبلغی به شاگردانش دریافت می کرد. اما به نظر می رسد از آن پرسپولیس دهه شصت تا پرسپولیس امروز هیچ اتفاقی رخ نداده و پرسپولیس قرار است به همان شیوه اداره شود؛ کمک مردمی.

در این بین نه می توان سمیعی را مقصر دانست و نه مدیران قبلی و حتی بازیکنان و هوادار را.

سیستم فوتبالی که هر سال خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ را برای انتخاب رای بیشتر در بوق و کرنا می کند، وضعیت را به اینجا رسانده است. پرسپولیسی که در تمام این سال ها به پرسپولیس دولتی یا پرسپولیس حکومتی معروف شده حالا قرار است برای پرداخت بدهی کالدرون روی کمک هوادارانش حساب کند. کمک هواداری که عشق این تیم را به دوش می کشد و برای موفقیت تیمش حاضر است از هرچه دارد بگذرد اما چقدر؟ هوادار چقدر می تواند کمک کند؟ 

در نهایت باید دید راهکار سمیعی برای اعلام شماره حساب هواداری نتیجه ای خواهد داشت یا باز هم نایب قهرمان آسیا با حکم تاسف برانگیز پنجره های بسته مواجه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس برای دریافت کمک مالی شماره کارت اعلام کرد!

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟

آینده ویتور روکه در بارسلونا وضعیت مبهمی پیدا کرده‌است

طرفداری | به گزارش موندو، این احتمال وجود دارد که بارسلونا به دلیل مشکلات مالی و قوانین مربوط به فیرپلی، مجبور شود ویتور روکه را به صورت قرضی راهی تیمی دیگر کند. روکه در زمستان ۲۰۲۴ با هدف رقابت با لواندوفسکی و همچنین تطابق با جو رختکن، شش ماه زودتر از موعد به اردوی بارسلونا اضافه شد اما در واقع نام روکه جایگزین نام گاوی‌ای شده که به دلیل مصدومیت از لیست آبی و اناری پوشان خارج شده بود. 

هدف اصلی بارسلونا در تابستان پیش رو، ثبت نام مجدد گاوی در لالیگا و همچنین جذب یک هافبک و یک وینگر چپ پا است، لذا در صورتی که این باشگاه نتواند از لحاظ مالی مشکلات خود را حل و مجوز رعایت فیرپلی را از لالیگا دریافت کند، مجبور خواهد شد که به جدایی قرضی ویتور روکه رضایت دهد.

با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!