Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز از پیدا شدن سردیس برنزی استاد هودی خبر داد و گفت: این اثر به شدت آسیب دیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، پس از یک هفته که خبر سرقت سردیس استاد رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر و بازیگری استان فارس در رسانه‌ها منتشر شد امروز خبر پیدا شدن آن در یک بازیافتی در محله‌ای در جنوب شیراز رسانه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید جورکش، مدیرکل روابط  عمومی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر اظهار داشت: پس از ماجرای دزدیده شدن اثر و پیگیری‌های انجام شده از سوی صاحب اثر، سردیس در محله دهپیاله شیراز پیدا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرایند بازپس گیری این اثر با طی مراحل لازم در کلانتری در حال انجام است، گفت: با تایید علی قصردشتی، هنرمند سردیس اثر یافت شده همان سردیس استاد هودی است.

جورکش با بیان اینکه به دلیل جنس برنزی آن و ارزش قیمتی که داشته اثر به شدت آسیب دیده است، افزود: با توجه به آسیبی که به اثر وارد شده امکان مرمت و تعمیر آن وجود ندارد اما شهرداری برای نصب دوباره یک سردیس در همان محل برنامه‌هایی دارد.

جزئیات سرقت سردیس "استاد هودی" به روایت مجسمه‌ساز شیرازی/ شهرداری و ارشاد پاسخگو باشندماجرای مفقود شدن سردیس برنزی "استاد هودی" در شیراز چیست؟

مدیرکل روابط  عمومی شهرداری شیراز  بیان کرد: در حال حاضر پیشنهاد شده که یک اثر تازه در کنار همان مجسمه تخریب شده در محل قبلی سردیس قرار داده شود که البته هنوز این موضوع در حد پیشنهاد است.

وی درباره تعداد سارقین و نحوه سرقت نیز گفت: هنوز کسی دستگیر نشده اما روال بررسی از سوی نیروی انتظامی در حال انجام است.

علی قصردشتی، مجسمه‌ساز هنرمند شیرازی و سازنده این سردیس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم به شرح ماجرا پرداخته بود. وی روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه از طریق یکی از دوستانش متوجه ماجرا می‌شود و در ابتدا تصور می‌کند که این حرف یک شوخی است اما وقتی به محل سردیس مراجعه می‌کند با جای خالی اثر هنری‌اش از استاد هودی مواجه می‌شود.

قصردشتی گفت: سردیس از پایه شکسته شده و وقتی من با این صحنه نبود سردیس مواجه شدم، هم خیلی تعجب کردم و هم ناراحت شدم به گونه‌ای که تا چند دقیقه قادر به پردازش هیچ چیز در اطرافم نبودم چون این سردیس خیلی سنگین است و بردن و دزدیدن آن به این راحتی نباید باشد.

وی احتمال تخریب اثر و ذوب شدن آن را به دلیل قیمتی بودن جنس اثر داده بود و خواهان این بود که پیش از آنکه دیر شود اقدامی برای یافتن اثر بشود.

انتهای پیام/424

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد هودی پیدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه در عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه دو کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.
رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.
او اضافه کرد: با حضور نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما با وجود عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.
سخنگوی شهرداری افزود: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوط شده است.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم