Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عرب پور وحدت را اساس و لازمه مقاومت در همه عرصه ها دانست و گفت: مقاومت برای عزت و باقی ماندن ارزش ها و حفظ منابع مسلمین و منافع اسلام باید باشد و راه پیروزی در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور شامگاه چهارشنبه (29 اردیبهشت) در تجمع پایانی کاروان خودرویی در حمایت از مردم فلسطین در گلزار شهدای کرمان با قدردانی از اعلان حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه مردم غزه، بیان کرد: امروز تجمع ما برای این است که از کنار مضجع شریف شهدا و شهید مقاومت سردار سلیمانی به مردم مظلوم فلسطین و مردم بی گناه و بی پناه غزه و زنان و کودکان گرفتار در ظلم های رژیم غاصب اسرائیل، اعلان کنیم همانطور که شما به خوبی با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت های مسئولین راه مقاومت را انتخاب کردید، راه نجات و پیروزی همین راه است و یاری خداوند در سایه مقاومت و ایستادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه موقت کرمان افزود: این پیام مردم شهیدپرور و مقاوم استان و شهرستان کرمان از کنار مضجع و مرقد شهید مقاومت به همه آن هایی است که در این کره خاکی علیه ظلم و بیداد ایستادگی و مقاومت می ‌کنند؛ مقاومت ایستادگی، صبوری، ثابت قدم بودن در مقابل کفر و ظلم و دستور قرآن و یک امر و اصل اسلامی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم پیروان دین مبین اسلام را به ثبات قدم، ایستادگی، استقامت، صبوری که همه این ها معنای مقاومت دارد دعوت فرموده و بر این امر تأکید دارد زیرا اگر انسان در مقابل سختی ها، مشکلات، ناملایمات و فتنه ها مقاومت نکند مطمئناً راه پیروزی را طی نخواهد کرد.

 

 

حجت الاسلام عربپور گفت: آن ها که تسلیم ظلم و ستم و تسلیم مکر مکاران و دشمنان شدند رنگ پیروزی را ندیده و نخواهند دید اما آن ها که ایستادگی می کنند و مقاومت دارند، مطمئناً سربلند و عزیز خواهند بود؛ این سنت الهی و امر پروردگار است.

 

 

وی با بیان اینکه یک درخت اگر در مقابل طوفان استقامت نکند، بعد از طوفان شکسته است اما اگر استقامت کند طوفان که تمام شد باز قد برافراشته و خودنمایی دارد؛ تأکید کرد: علاج در مقابل فتنه ها و توطئه ها، ایستادگی و مقاومت است و این دستور قرآن کریم است لذا ما مقاومت می کنیم که مقاومت شأنی از شئون پروردگار است.

 

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان خاطرنشان کرد: در مقابل دشمن مقاومت می کنیم که مقاومت موجب ثبات در دین و حفظ دین و استقامت موجب باقی ماندن ارزش ها است و برای نفی سلطه دشمنان مقاومت می کنیم؛ اسلام به ما اجازه نداده است مشرکین و کفار بر سرنوشت مسلمانان حاکم شوند و اجازه نداده مسلمانان امور خود را زیر نظر کفار انجام دهند و کفار می خواهند این سلطه را داشته باشند تا با این سلطه منابعی از جهان اسلام را به غارت ببرند و  بتوانند بر جهانی حاکم شوند و ظلم کنند.

 

 

وی بیان کرد: در کشور عزیز ما ایران که سال ها در تحریم است، برای اینکه مردم به واسطه این تحریم و مشکلات تسلیم شوند، ملت ایران مقاومت و ایستادگی کرده و امروز طعم شیرین آن مقاومت و ایستادگی را می یابد. در عرصه نظامی ملت ایران 8 سال مقاومت کرد و امروز جهان اسلام و مظلومین مسلمان در منطقه و در سراسر دنیا با الهام از مقاومت مردم ایران در مقابل دشمنان مقاومت می کنند.

 

 

حجت الاسلام عربپور خاطرنشان کرد: امروز فلسطین مقاومت می کند تا دشمن به زانو در بیاید و مطمئن باشید چون این وعده خدا است، این مقاومت ثمر خواهد داد و دشمنِ تا بن دندان مسلح صهیونیست که روزی چندین کشور عرب مسلمان در مقابل او نتوانستند تحمل داشته باشند و تن به سازش دادند، امروز مردم باریکه غزه با مقاومت چنان کردند که دشمن همین امروز و فردا دست ها را بالا خواهد برد و در مقابل مقاومت مردم فلسطین تسلیم خواهد شد.

 

 

وی گفت: مقاومت می کنیم تا عزت داشته باشیم زیرا دشمنان می خواهند با عمل سازش کارانه در عرصه های مختلف مسلمانان را ذلیل کنند؛ بسیاری از کشورهای اسلامی تن به سازش دادند و با رژیم صیهونیستی ایجاد رابطه کردند که امروز ذلیل و پست و در چشم مسلمانان خوار هستند اما آنان که مقاومت کردند امروز عزت دارند.

 

 

امام جمعه موقت کرمان به  راهپیمایی های باشکوه برای حمایت از مردم فلسطین اشاره و آن را نشانه عزت مقاومت دانست و افزود: کار به جایی می رسد که دولت فرانسه که خود را مهد آزادی می داند، هر گونه تجمع برای اعلان حمایت از مسلمانان فلسطین را ممنوع می کند اما باز مردم را ببینید همه جا با عزت و اقتدار مقاومت همصدا شدند و همراهی کردند پس مقاومت برای عزت و باقی ماندن ارزش ها و حفظ منابع مسلمین و منافع اسلام باید باشد که هست و راه پیروزی در این مسیر است.

 

 

وی ادامه داد: اکنون که مقاومت می کنیم برای مقاومت شروطی داریم و این شروط را هم عملی می کنیم و آنجا که لازم باشد جان بدهیم، جان می دهیم و آنجا که لازم باشد گرسنگی بخوریم تا دشمن ذلیل شود، این کار را می کنیم و با تمام وجود در مقابل تحریم ها می ایستیم و در راه مقاومت هیچ سستی نخواهیم داشت؛ ما مسلمان هستیم و هیچگونه اطاعت و پیروی از کفر نخواهیم داشت.

 

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان خاطرنشان کرد: آن ها که تن به سازش با کفار دادند و امر آن ها را پذیرفتند، از پرچم اسلام خارج شدند ولو اینکه نام کشور اسلامی داشته باشند البته مردمان این کشورها راه مقاومت را یافته اند و روزی{سران آنها} به دنبال اربابان شان خواهند رفت.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ما مقاومت می کنیم و صحنه را ترک نمی کنیم و با تمام وجود و با حفظ وحدت، مبارزه می کنیم که وحدت اساس و لازمه مقاومت در همه عرصه ها است؛ ادامه داد: امروز اگر ملت های مسلمان و به خصوص ملت های مبارز در یمن، عراق و فلسطین اگر گروه های مختلف در کنار هم نباشند، مطمئناً شکست می خورند و اگر امروز غزه ایستاده است همه گروه ها با هم شدند و مقاومت را یک اصل دانستند و این از لوازم مقاومت و پیروزی است لذا همه استعدادها باید به کار گرفته شود و امروز که ملت مسلمان فلسطین گرفتار هستند، کشورهای اسلامی باید یاری کنند.

 

 

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: ایران اسلامی همیشه در کنار مظلومان بوده و هست و ملت مسلمان ایران در همه عرصه ها یار و مددکار مظلومان و دشمن ظالمان بودند اما کشورهای دیگر هم باید در این عرصه یاری کنند و در مقاومت و پیروزی، تحمل سختی ها و رنج ها و مرارت ها موجب پیروزی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اگر صبور باشید مطمئناً یاری خدا هم باعث پیروزی شما خواهد بود؛ آن جا که مقاومت در مسیر حق باشد بشارت خدا در پیروزی مسلمین و حمایت پروردگار از کسانی که دینش را یاری می کنند، قطعی و حتمی خواهد بود و اگر امروز که مردم عزیز و مسلمان غزه و فلسطین با دشمن غاصب خود می جنگند و از حق خود دفاع می کنند و مقاومت دارند، آن ها هم به پیروزی قطعی و حتمی امید دارند.

 

 

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان بیان کرد: امروز آمده ایم از مقاومت و مقاومت مردم فلسطین دفاع کنیم و در ایستادگی در این مسیر پیام بدهیم که ای شهدا بدانید جوانان این مرز و بوم هرگز نخواهند گذاشت پرچمی که شما برافراشتید و مسیری که در مقاومت مشخص کردید با هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری این پرچم  به زمین گذاشته نخواهد شد.

 

 

وی در پایان گفت: همه آماده اند به فرمان فرماندهی کل قوا در این عرصه وارد شده و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند و این ملت می دانند و خوب هم باور کردند، در سایه مقاومت همه چیز شدنی خواهد بود و از آنچه که می شود عزت و سربلندی مسلمین و اسلام خواهد بود.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع از مردم فلسطین گلزار شهدای کرمان حجت الاسلام عربپور مقاومت می کنیم حجت الاسلام مردم فلسطین عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما آن‌ها می‌دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آن‌ها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب (ع) را در محراب، حسین ابن‌علی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن‌ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

دیگر خبرها

  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد