Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@00:17:44 GMT

افزایش نرخ دورکاری در کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۸۱

افزایش نرخ دورکاری در کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش یورواستات در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲.۳ درصد از افراد شاغل بین ۱۵ تا ۶۴ ساله در اتحادیه اروپا دورکاری کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، شیوع ویروس کرونا در اروپا بسیاری از مستمری بگیران بخش خصوصی و دولتی را «دورکار» کرده است. یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا در تازه ترین گزارش خود در این زمینه، نرخ دورکاری در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به استناد این گزارش در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲.۳ درصد از افراد شاغل بین ۱۵ تا ۶۴ ساله در اتحادیه اروپا دورکاری کرده اند. به گفته این اداره این نرخ دورکاری در یک دهه گذشته در اتحادیه اروپا با ۵ درصد ثابت بوده است.

آمارها نشان می دهند که سهم حقوق بگیرانی که از خانه کار کرده اند رشد بیش از هفت درصدی داشته و از ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۰.۸ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است در حالیکه شاهد چنین شکاف قابل توجهی در بخش صاحبان مشاغل آزاد نبوده ایم. هرچند با سه درصد رشد، تعداد دورکاران در این بخش نیز افزایش یافته و به ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

در این گزارش می خوانیم که زنان بیشتر از مردان و همچنین جوانان ونوجوانان کمتر از افراد مسن تر موفق به دورکاری در سال ۲۰۲۰ شده اند.

داده های یورواستات نشان می دهند تفاوت های عمده ای از لحاظ سن و جنسیت مستمری بگیران در زمینه کار از خانه وجود دارد.

به عنوان مثال زنان در حدود دو درصد بیشتر از مردان در «دورکاری»‌ هستند. آخرین آمارها تعداد زنان دورکار را ۱۳.۲ و مردان را ۱۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ نمایش می دهد.

دورکاری در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا

در این گزارش آمده است که تنها ۶.۳ درصد از افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله در سال ۲۰۲۰ دورکاری کرده اند. این آمار در میان افراد ۲۵ تا ۴۹ ساله ۱۳ درصد و در میان افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله ۱۲.۴ درصد گزارش شده است.

همانطور که پیش بینی هم می شد بیشترین دورکاران را شهروندان کشورهای پیشرفته و ثروتمندتر شمالی اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. به ترتیب فنلاند و لوکزامبورگ و جمهوری ایرلند در صدر قرار دارند.

۲۵.۱ درصد از افراد شاغل در کشور فنلاند در سال ۲۰۲۰ از خانه کار کرده اند. پس از فنلاند لوکزامبورگ با ۲۳.۱ و ایرلند با ۲۱ درصد قرار می گیرند.

در مقابل کمترین سهم دورکاری به ترتیب به بلغارستان با ۱.۲ درصد، رومانی ۲.۵ درصد، کرواسی ۳.۱ درصد و مجارستان با ۳.۶ درصد تعلق می گیرد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) دورکاری کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU دورکاری کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اتحادیه اروپا درصد از افراد درصد در سال سال ۲۰۲۰ ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز فارسی،گزارش‌ها حاکی از آن است که با بازگشت مصرف کنندگان به خودرو‌های بنزینی، فروش خودرو‌های الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودرو‌های تمام الکتریکی این شرکت در اروپا ۲۴ درصد کاهش و در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودرو‌های خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است. به گفته آن‌ها چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضی خرید این خودرو‌ها هستند.

این شرکت همچنین می‌گوید که از ماه ژانویه تا مارس تعداد متقاضیان خودرو الکتریک فولکس واگن در اروپای غربی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.


هیلدگارد ورتمن، یکی از اعضای کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: «در شرایط بازار کنونی، گروه فولکس واگن عملکرد خوبی در سه ماهه اول سال داشته است».


چرا اروپایی‌ها بار دیگر به خودرو‌های بنزین روی آوردند؟
پارلمان اروپا در ماه فوریه، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند.

این قانون، بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هرچند انتظار می‌رفت با تصویب این قانون فروش خودرو‌های الکتریکی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد، اما آمار‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد که فروش خودرو‌های برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت برای شارژ این خودروها، کاهش یافته است.


براساس این گزارش با وجود یارانه‌ها اتخاذ شده برای خودرو‌های الکتریکی در اروپا، هزینه بالا این خودرو‌ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.


مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش نوشت: «خودرو‌های برقی به طور متوسط حدود یک چهارم گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی (ICE) هستند».

این مجمع همچنین تاکید کرد تاخیر در ایجاد زیرساخت شارژ این خودرو‌ها بر بازار آنها تاثیر منفی گذاشته است.


ارنست اند یانگ نویسنده این گزارش می‌گوید که بدون افزایش ایستگاه شارژر خودرو‌های الکتریکی، کسانی که نمی‌توانند در خانه خودروهایشان را شارژ کنند یا رانندگانی که با این خودرو‌ها به سفر‌های طولانی می‌روند دچار مشکل خواهند شد و استفاده از این خودرو‌ها را متوقف خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه