Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فلسطین در آلمان اشغالگری‌های اسرائیل را مسئله اصلی در منطقه دانسته و تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید فعالانه جلوی خشونت‌های این رژیم اشغالگر را بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "خلود دعیبس" سفیر فلسطین در آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان تاکید کرد که در مناقشات بین فلسطین و اسرائیل باید به هر دو طرف نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما من می خواهم یادآوری کنم که این اولین درگیری مسلحانه و جنگ در غزه نیست. این چهارمین جنگ از سال 2008 تا کنون است. تصور کنید یک دختر 13 ساله در این منطقه تا به حال چهار بار رنج جنگ را کشیده است. این دختر در این سن در آستانه محاصره غزه متولد شده است. او فقط زندگی در حصار مهر و موم شده نوار غزه را می شناسد. حالا اولویت اول ما باید پایان دادن به این مارپیچ خشونت ها باشد.

وی مشکل اصلی در این مناقشات را اشغالگری های اسرائیل دانسته و گفت: مسئله عدم اجرای راه حل سیاسی است. این بدین مفهوم است که بعد از هر جنگی دوباره روزمرگی آغاز می شود بدون اینکه دلیل این جنگ ها ریشه یابی شود.

سفیر فلسطین در آلمان همچنین گفت: فلسطین همواره حامی دیپلماسی و کار سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی بوده که بخصوص پس از آخرین جنگ غزه بر اساس قطعنامه‌ای بسیار واضح تصمیم گرفته شد که از جمله شهرکسازی های اسرائیل بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و باید متوقف شود.

وی در ادامه گفت: اما از سال 2014 چه اتفاقی افتاده است؟ شهرکسازی های اسرائیل همچنان در پیش گرفته شده است.

"خلود دعیبس" در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما باید به اقدامات قدرت اشغالگر (اسرائیل) نگاه کنیم. نباید این مسئله فراموش شود که اینجا مسئله یک قدرت اشغالگر و یک کشور اشغال شده مطرح است، ملتی که برای استقلال، برابری و آزادی مقاومت می کند. شما جوانانی را می بینید که هفته ها به صورت مسالمت آمیز برای این منظور تظاهرات کردند.

سفیر فلسطین در آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: من می توانم در اینجا موضع خود را اعلام کنم و من کاملا اعتقاد دارم که این مناقشات از راه نظامی قابل حل نیست.این اشغالگری ها تنها از طریق یک ابتکار سیاسی جدی و ابتکار صلح قابل حل است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نتانیاهو به حرف هیچ کس گوش نمی دهد و همچنان برای کشتار بیشتر چراغ سبز دریافت می کند گفت: به نظر من ما باید حالا به صورت جدی در این باره صحبت کنیم. اولین اولویت این است که ما چگونه می توانیم از زندگی انسان ها حمایت کنیم؟ تعهد جمعی نسبت به صلح چگونه است؟ چرا در اینجا همواره از ما فلسطینی ها خواسته می شود که خود را توجیه کنیم؟ ما همانهایی هستیم که تحت اشغال هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که خشونت ساختاری اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر دیگر نباید تحمل شود. این به اقدامی فعالانه از طرف جامعه بین المللی نیاز دارد.

اعتراف مقام سابق ارتش اسرائیل به سردرگمی صهیونیست‌ها در جنگ غزه قطعنامه نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش تسلیحات به اسرائیل آمادگی روسیه برای ایفای نقش میانجی در مناقشه فلسطین و اسرائیل

سفیر فلسطین در آلمان همچنین انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرد که اعتراضات ضد اسرائیلی در آلمان و جاهای دیگر را با برچست زدن اعتراضات یهود ستیزانه بی اهمیت جلوه دهیم و این همبستگی بزرگ مردمی که از حقوق بشر حمایت می کنند را نادیده بگیریم. وی افزود: در اینجا مسئله اعتراضات علیه یک قدرت اشغالگر مطرح است که ملت دیگری را با خشونت اشغال کرده و به صورت سیستماتیک از اقدامات مغایر با قوانین بین‌المللی در طول چندین دهه علیه فلسطینیان استفاده می کند و مردم علیه چنین رژیمی اعتراض می کنند.

در روزهای گذشته اعتراضات گسترده ای در سراسر آلمان و دیگر شهرهای اروپایی علیه وحشی گری های رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه برگزار شد که مقامات اروپایی و آلمانی تلاش کردند با برچسب زدن اعتراضات یهود ستیزانه به این تجمعات با آن مقابله کنند و حتی آن ها را تهدید به مجازات کردند.

مقامات آلمانی و اروپایی هم در موضع گیری های مختلف از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه حمایت کرده و مدعی شده اند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار آلمان رژیم صهیونیستی اسرائیل قدرت اشغالگر اشغالگری ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد