Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:50:31 GMT

اخلاق انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات رعایت شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۶۷۳

اخلاق انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر پنجشنبه در نشست «نقش احزاب در انسجام ملی و مشارکت عمومی» که با حضور دبیران احزاب سیاسی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت در جامعه مطرح است، افزایش مشارکت مردمی و نیز بالا بردن قدرت بینش سیاسی عموم جامعه است که این امر بدون حضور و اعلام وجود احزاب سیاسی قابل دستیابی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احزاب از هر طیف و جناحی باید با نگاه فراگیر و در مسیر الهی حرکت کنند تا پیروزی نهایی را برای خود داشته باشند، برای داشتن قدرت مردمی و پذیرش در میان جامعه نیازمند بدنه اجتماعی قوی هستند که این موضوع تنها با حضور در میان مردم و کسب اعتماد اقشار مختلف به دست می‌آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه باید در جا انداختن تحزب و نگرش حزبی فعال باشیم، عنوان کرد: نفرات منتسب به حزب و جریان اساسی، در صورتی که اهداف حزب شفاف و روشن بیان شود و بر اساس همان اهداف رفتار کنند، یقیناً برای مردم نیز قابل پذیرش تر خواهد بود.

وی ادامه داد: عرصه باید برای فعالیت تمام احزاب سیاسی در جامعه مهیا شود، وقتی نظام اجازه فعالیت به جریان‌های سیاسی مختلف داده، باید فعال باشند و نباید این گونه مطرح شود که فعالیت در حزبی خاص موجب محدودیت و رد صلاحیت نفرات می‌شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: چتر حمایتی نظام بالای سر تمام احزاب و فعالان سیاسی است که در چارچوب‌های تعیین شده و با مجوزهای قانونی مشغول فعالیت هستند، این افراد که شئون و قوانین مصرح نظام اسلامی را پذیرفته‌اند یقیناً همگی انقلابی هستند و نمی‌توان نگاه محدود به طیف خاصی را در این خصوص داشت.

وی مهمترین مسیله در برهه خاص سیاسی امروز را مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: تک تک آرای مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور تأثیر دارد و باید ضمن مشارکت حداکثری انتخابی آگاهانه و از روی بصیرت دینی و سیاسی انجام دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به رسالت ستاد در راستای تبیین مبانی انتخاب اصلح و نیز دعوت مردم برای حضور پرشور در صحنه، گفت: تشکیل جلسات با محوریت تبیین اخلاق انتخاباتی و نیز ارائه راهکارهای جذب حداکثری مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این راستا طراحی شده و به مرور پیاده سازی می‌شود.

حجت الاسلام بهنام دلریش در خصوص لزوم فعالیت احزاب در جامعه نیز عنوان کرد: احزاب به عنوان حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت در حوزه سیاسی هستند که برای داشتن جامعه پویا از منظر سیاسی نیازمند فعالیت بهتر و نیز ارتباط گیری مناسب از سوی کلیه احزاب هستیم.

در این جلسه، تعدادی از دبیران احزاب سیاسی فعال در آذربایجان غربی به ارائه نظرات خود و نیز راهکارهای دستیابی به انتخابات پرشور پرداختند.

کد خبر 5216724

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه انتخابات 1400 انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان انتخابات شورای شهر و روستا اردبیل زلزله کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها آذربایجان غربی احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است