Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: هر انتخابی بر زندگی ما تأثیراتی دارد؛ این اثرات بنا به موضوع انتخاب ممکن اندک و یا پررنگ باشد اما در هر حالت اثر خود را خواهد گذاشت.

یکی از انتخاب‌هایی که می‌تواند نقش مهمی بر آینده خود و خانواده ما داشته باشد، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا است؛ چالشی که با انتخاب درست می‌توان آرامش و رفاه را به دنبال بیاورد و در صورت انتخاب غلط سختی‌های فراوان تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرای اینکه انتخابات ریاست جمهوری اهمیت بالایی دارد، نباید از شورای شهر به سادگی عبور کرد. شورای شهری که به نوعی حلقه وصل حکومت و مردم در کف شهرها است و در صورت عملکرد نامطلوب نارضایتی فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

از این رو است که شورای شهر اهمیت زیادی دارد؛ اما انتخاب عضو شورای شهر باید به چه صورت باشد؟ از میان ده‌ها نامزد انتخاباتی چطور باید افراد صالح و شایسته انتخاب شوند؟

انتخاب قبیله‌ای یک آفت است

یکی از نقاط ضعف شهرهای کوچک مانند بجنورد، انتخاب قبیله‌ای است؛ انتخابی که به دور از شایسته گزینی صورت می‌گیرد و در آینده دودش به چشم خودمان و دیگران خواهد رفت. صادق معمولی، یکی از فعالان اجتماعی و سیاسی خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: انتخاب قبیله‌ای یک آفت بسیار جدی برای انتخابات شورای شهر بجنورد است.

وی افزود: شورای شهر محلی تخصصی است و در صورت ورود افراد غیر تخصصی باعث ایجاد ناکارآمدی می‌شود؛ همانطور که طی سالیان گذشته به دلیل ورود افراد بدون تخصص شورا کارکرد خود را از دست داده بود.

معمولی با اشاره به کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، بیان کرد: شعارهای برخی نامزدها بسیار خجالت‌آور است و بیشتر شبیه شوخی می‌ماند و فرد را یاد دوران انتخابات شورای دانش آموزی مدارس می‌اندازد.

این فعال اجتماعی در انتها گفت: در صورتی که یک شورای تخصصی ایجاد شود می‌توان به آینده شهر امید بست؛ اکنون بجنورد دارای ده‌ها مشکل شهری بوده که اقدامات خاص و ویژه‌ای می‌طلبد.

شورای شهر تخصصی است / افراد نالایق توسط مردم حذف شوند

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: نامزدهای انتخابات از هم اکنون باید خود را در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهند تا مردم بتوانند به خوبی آن‌ها را شناخته و تصمیم بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: این رویه باعث خواهد شد تا منتخبان مردم خود را همواره پاسخگوی مردم بدانند و هیچ گاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

وی نظارت مردم بر عملکرد نمایندگان خود در شورای شهر و حتی مجلس شورای اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: این نظارت باید پیوسته در طول مدت خدمت وجود داشته باشد تا کارایی منتخبان پس از چند وقت کاهش نیابد.

پاکمهر با تاکید بر اینکه کاندیداها و سپس منتخبان مردم باید همواره شفافیت داشته باشند، گفت: داشتن شفافیت علاوه بر اینکه نقشه دشمنان در خصوص ناامیدی مردم را خنثی می‌کند، باعث می‌شود افراد نالایق شناسایی شده و توسط مردم حذف شوند.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد شایسته کسانی هستند که دارای طرح و برنامه ویژه بوده و برای اجرای آن همت داشته باشند زیرا شورای شهر کاملاً تخصصی است و بدون تخصص نمی‌توان کارایی مفیدی در این شورا داشت.

خطرات انتخاب غلط / شهر را ایمن نگه داریم

هادی سهیلی، استاد دانشگاه در حوزه عمران و شهرسازی خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به نقش مهم اعضای شورای شهر در حل مشکلات شهری اشاره داشت و اظهار کرد: بجنورد مشکلاتی مانند ترافیک و جمع‌آوری آب‌های سطحی دارد که عدم فکر اساسی برای آن تا چند مدت دیگر باعث ایجاد بحران‌های محیطی خواهد شد.

وی افزود: اگر افراد متخصص و کارا در حوزه شهری در شورای شهر حضور نیابند قطعاً این مشکلات بررسی نخواهد شد و صرفاً زمان بیشتری را از دست می‌دهیم.

سهیلی تصریح کرد: یک شورای غیر متخصص گاهی تصمیماتی خواهد گرفت که نه تنها مشکلات شهری را رفع نمی‌کند، بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

این استاد دانشگاه توجه به مسائل زیرساخت شهری خصوصاً در مناطق حاشیه شهر بجنورد را امری مهم دانست و گفت: عدم توجه به مشکلات حاشیه شهر روز به روز بر بار روانی حضور در این مناطق خواهد افزود.

وی افزود: طی سالیان گذشته به دلیل تصمیم‌های غیر تخصصی شاهد هدر رفتن بیت‌المال بودیم که پروژه استخر رو باز بانوان بجنورد یکی از آن موارد است.

سهیلی در انتها گفت: همچنین به دلیل حضور افراد ناکارآمد بنا بود شاهد تخریب پارک بانوان و تبدیل آن به یک ساختمان تجاری-مسکونی باشیم که جلوی این موضوع گرفته شد اما در صورتی که نامزدهای شایسته‌ای انتخاب نشوند بعید نیست طی سالیان آینده این قبیل پروژه‌ها به اجرا در نیاید.

تخصص، کارآمدی، تعهد و پشتکار از جمله ویژگی‌هایی است که برای انتخاب عضو شورای شهر باید به آن توجه داشته باشیم. در این بین شفافیت نامزدها نیز بسیار مهم تلقی می‌شود و می‌تواند در شناخت بیشتر مردم اثر بگذارد.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5216382

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا چالش شایستگی سامانه شفافیت انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر فلسطین جنبش ازما گرگان آمار کرونا اردبیل واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا خراسان شمالی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به امکان تولید خودرو پژو پارس تا پایان بهار ۱۴۰۳، شرایط انتخاب و واریز وجه برای بخشی از متقاضیان خودرو پارس XU۷P براساس اولویت ثبت نام به شرح جداول پیوست ایجاد شده است.

قیمت قطعی و علی الحساب خودروهای برقی وارداتی اعلام شد | چه کسانی می توانند ثبت نام کنند؟

متقاضیان فوق می توانند طی مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب و واریز وجه اقدام کنند.

توضیحات:

کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه های فراخوان اولویت های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم الاجرا خواهد بود.

ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر

در صورت انتخاب شرایط نقد و اقساط، هزینه ترهین به مبلغ ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان در هنگام ثبت نام و واریز وجه پیش پرداخت دریافت و هزینه فک رهن پس از پایان اقساط و قبل از خروج از رهن دریافت خواهد شد.

کد خبر 849649 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح