Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبیدالله رستمی عصر امروز در جلسه انتخابات هیات رئیسه مجمع عمومی و انجمن هنرهای نمایشی استان که با حضور گروههای نمایشی و نماینده اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور و اعضای انجمن قبلی برگزار شد، اظهار کرد: خرد جمعی در امور فرهنگی و هنری تصمیم گیر اصلی انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری است و همین مکانیسم در موفقیت و اجرای صحیح امور موثر واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در بدنه سیستم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ با تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی در انجام و مدیریت امور حوزه فرهنگ و هنر در سراسر استان بسیار مفید و  کمک کننده است تا امور توسعه فضاهای فرهنگی و هنر در استان به منصه ظهور و بروز برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: خدا را شاکریم با وجود شیوع کرونا و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه موجب تعطیلی فرهنگ وهنر به ویژه هنر تئاتر نشد و پارسال با وجود این شرایط خیابان تئاتر ایران به خوبی برگزار و در سال‌جاری فراخوان پانزدهمین دوره تئاتر خیابانی مریوان منتشر و به زوردی فراخوان تئاتر کوردی سقز نیز منتشر خواهد شد.

رستمی همچنین در خصوص تئاتر طنز دیواندره گفت: در حال حاضر پلاتو‌های شهرهای دیواندره و بیجار تکمیل و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید و در همین رابطه دبیر پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره تعیین و شروع بکار خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در زمینه اجراهای عمومی اذعان کرد: تئاتر نیاز به دیده شدن دارد بر این اساس اجرای عمومی تئاترهایی که در جشنواره‌های متعدد شرکت می‌کنند در اولویت قرار گیرد تا نمودهای فرهنگی تئاتر در جامعه برای مردم محرز شود.

رستمی یادآور شد: اراده مدیران ارشد استان به ویژه استاندار فرهنگ دوست و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر تکمیل و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از جمله تالار مرکزی سنندج وپلاتو‌های ششگانه سطح استان است، هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در این خصوص یاریگر ما و مدیران ارشد استان باشند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: مجموعه نمایشنامه‌ای به زبان فارسی توسط نمایشنامه‌نویسان استان تهیه و تدوین شده است که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

رستمی یادآور شد: اگر شرایط به لحاظ شیوع کرونا در استان بهبود پیدا کند اقدام به اجرای عمومی آثار نمایشی در راستای تلطیف روحیه مردم و ایجاد شادی و نشاط در جامعه خواهیم کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ابتدای این انتخابات اظهار کرد: براساس شیوه‌نامه برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی، گروه‌های نمایشی به سه دسته شامل گروه(الف) با ۹ نفر هسته مرکزی، گروه (ب) با هفت نفر و گروه (ج) با پنج نفر هسته مرکزی تقسیم شدند. 

سامان احمدی با اشاره به اینکه هیات موسس مسولیت برگزاری انتخابات و  مجامع عمومی و فوق‌العاده را برعهده دارند، گفت: ۲۷ گروه نمایشی در استان دارای پروانه فعالیت هستند که یک گروه به دلیل عدم تمدید پروانه فعالیت از گردونه انتخابات و مجمع عمومی حذف شد. 
وی اضافه کرد: ۳۶ نفر از ۲۶ گروه واجد شرایط و صلاحیت می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و در صورت حضور نصف بعلاوه یک این تعداد انتخابات رسمیت می‌یابد. 
کاندیداهای هیات رییسه این دوره از انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان متشکل از امید اکبر، امید بختیاری، محمد سلیمی، شعله عزیزی و هیوا منوچهری بودند که با رای اعضا هیوا منوچهری با کسب ۲۱ رای، امید اکبر با ۱۹ رای و شعله عزیزی با ۱۶ رای انتخاب شدند. 
کاندیداهای هیات رییسه انتخابات این انجمن هم حمیدرضا احمدی کردستانی، علیرضا اسماعیلی، فاتح بادپروا، فریدون حامدی، ادریس دلارامی، کژال راستبین، مازیار قبادی و شهرام میرزایی بودند که با رای اعضا فاتح بادپروا با کسب ۳۰ رای، حمیدرضا کردستانی با ۲۴ رای ، مازیار قبادی با ۲۴ رای و علیرضا اسماعیلی با ۲۱ رای و کژال راست بین با ۱۸ رای انتخاب شدند. 

 مظاهرحسنی پور، یونس صحرارو و کمال نوجوان را هم کاندیداهای بازرس این انجمن بودند که مظاهر حسنی پور در آخرین لحظه کناره گیری کرد و در پایان  یونس صحرارو  با 24رای برای ۲ سال انتخاب شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فرهنگی و هنری هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد

مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

 میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند، شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

 به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

 وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.  

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_irتماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد