Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت در گزارش سالانه «آمار بهداشت جهانی» که روز جمعه منتشر شد، تخمین زده است که شمار کل مرگ‌های ناشی از پاندمی کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ در جهان دست کم ۳ میلیون مورد یا ۱.۲ میلیون مورد بیشتر از ۱.۸ میلیون موردی باشد که به طور رسمی اعلام شده است.

در این گزارش آمده است: «‌ما احتمالا با کم‌شماری قابل‌توجهی در تعداد کل‌ مرگ‌های مستقیم و غیرمستقیم اشی از کووید-۱۹ مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آمار سازمان جهان بهداشت تا ۲۰ ماه مه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که شمار کلی تلفات پاندمی کرونا حدود ۳.۴ میلیون نفر است، گرچه در مورد هم سازمان جهانی بهداشت می‌گوید رقم واقعی می‌تواند بسیار بالاتر باشد.

سمیرا عسما، دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بخش داده‌ها و آنالیز گفت با افزایش تلفات در آمریکای لاتین و در آسیا با انتشار گونه‌های جدید جهش‌یافته ویروس کرونا شمار تلفات حقیقتا دو یا سه برابر می‌شود.»

عسما گفت: «بنابراین به نظر به احتمال زیاد شمار تلفات پاندمی کرونا را حتی به طور محتاطانه می‌توان ۶ تا ۸ میلیون مورد تخمین زد.»

سازمان جهانی بهداشت به نبود سیستم قابل‌اعتماد برای ثبت مرگ‌ها در بسیاری از کشورها اشاره می‌کند و نیز اینکه در بسیاری از کشورها افراد پیش از آنکه آزمایش ویروس از آنها بشود، درگذشته‌اند.

ویلیام مسمبوری، تحلیل‌گر داده‌های سازمان جهانی بهداشت گفت این تخمین افزوده از مرگ‌ومیر شامل هم مرگ‌های گزارش‌نشده و هم شامل مرگ‌های غیرمستقیم ناشی از کرونا مثلا به علت مراجعه نکردن فرد برای درمان سایر بیماری‌ها به علت پر بودن ظرفیت بیمارستان‌ها یا محدودیت‌های رفت‌وآمد است.

حتی مناطق با سیستم‌ها گزارض‌دهی نسبتا قابل‌اعتماد، احتمال دارد کم‌شماری تلفات داشته باشند. سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند در منطقه اروپا ۱.۱ تا ۱.۲ میلیون مورد مرگ اضافی در طول سال ۲۰۲۰ رخ داده باشد که دو برابر میزان گزارش‌شده رسمی تلفات ۶۰۰۰۰۰ مورد است.

شمار مرگ‌های اضافی در قاره آمریکا در طول سال ۲۰۲۰  در حد ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون  مورد تخمین زده می‌شود که ۶۰ درصد بالاتر از میزان گزارش‌شده رسمی ۹۰۰۰۰۰ مورد در این منطقه است.

مسمبوری گفت: «چالش این است که شمار موارد گزارش‌شده تلفات کووید-۱۹ تاثیر کامل این پاندمی را کمتر از حد واقعی نشان می‌دهد.»

کد خبر 602528 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت میلیون مورد مرگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید

تیم ملی فوتسال افغانستان با غلبه‌بر قرقیزستان در فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا موفق شد به‌عنوان پنجمین تیم به جام‌جهانی صعود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز _یک‌شنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار پایانی پلی‌آف انتخابی تیم پنجم جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا که هفدهمین دوره آن در تایلند برگزار می‌شود، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان در برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری پنج بر سه افغانستان به پایان رسید تا این تیم شگفتی‌سازی کرده و جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کند.

تیم ملی فوتسال افغانستان ابتدا توانست با گل قنبری از حریف خود پیش بیفتد و نیمه اول را با برتری به رختکن برود. با آغاز نیمه دوم هم افغانستان تیم برتر میدان بود و چند بار ضربات بازیکنان این تیم با بدشانسی به تیر دروازه اصابت کرد اما این تیم سرانجام توانست با گل غلامی برای دومین بار به گل برسد.

بازیکنان تیم ملی فوتسال قرقیزستان که جام‌جهانی را از دست رفته می‌دیدند توانستند در دقیقه ۳۰ یکی از گل‌ها را جبران کنند. در دقیقه ۳۱ اکبر کاظمی موفق شد سومین گل افغانستان را هم وارد دروازه قرقیزستان کند. در دقیقه ۳۵ در حالی بازیکنان قرقیزستان دست به پاورپلی زده بودند و با پنج بازیکن حمله می‌کردند توپ به بازیکنان افغانستان رسید و مهدی نوروزی از این فرصت استفاده کرد و دروازه خالی حریف را باز کرد.

در دقیقه ۳۷ این مسابقه تیم ملی فوتسال قرقیزستان توانست اختلاف را به دو گل کاهش دهد. در دقیقه ۳۹ هم مهران غلامی موفق شد پنجمین گل را برای افغانستان به ثمر برساند. قرقیزستان در ثانیه‌های پایانی یکی از گل‌ها را جبران کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان برسد.

گفتنی است تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان، عراق، ازبکستان به‌همراه ویتنام چهار تیمی بودند که در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا در برابر رقبای خود که به‌ترتیب تایلند، افغانستان، ایران و قرقیزستان بودند شکست خوردند تا رویاپردازی آن‌ها برای قهرمانی از بین برود.

باتوجه به اینکه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا تعیین‌کننده سهمیه جام‌جهانی پیش‌رو نیز هست، چهار سهمیه آسیا با حضور چهار تیم در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها مشخص شدند و از سوی دیگر باتوجه به حضور ازبکستان در فینال که میزبان مسابقات جام‌جهانی در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، یک سهمیه دیگر هم آزاد شد تا چهار تیم حذف شده در مرحله یک‌چهارم نهایی برای کسب آن تلاش کنند و در نهایت این سهمیه به افغانستان رسید.

بدین ترتیب دیدارهای پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شد و بر همین اساس تیم‌های ملی فوتسال ایران، تایلند، ازبکستان، ویتنام و افغانستان موفق شدند به‌عنوان پنج سهمیه از قاره آسیا جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ را به‌دست بیاورند.

کد خبر 748705

دیگر خبرها

  • ترکیب رسمی بایرن مونیخ در برابر رئال مادرید اعلام شد
  • ترکیب رسمی رئال مادرید در برابر بایرن مونیخ اعلام شد
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید