Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:25:43 GMT

علائم غیرمعمول و جدید باید از نظر کرونا بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۲۵۲۹

علائم غیرمعمول و جدید باید از نظر کرونا بررسی شود

پزشک مرکز درمانی در کرمان گفت: به طور کلی علائم سرماخوردگی و حساسیتی که هم غیرمعمول و هم جدید باشد، همیشه باید در وهله اول از بابت کرونا آن ها را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر افشین اسدی در برنامه مجازی «مطب در خانه» در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در صورت داشتن چه علائمی لازم است تست كرونا بدهیم؟ گفت: به طور کلی علائم سرماخوردگی و حساسیتی که هم غیرمعمول و هم جدید باشد، همیشه در وهله اول باید از بابت کرونا آن ها را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان ادامه داد: علائم گوارشی غیرمترقبه، اختلال در حس ها، دردهای بدنی، کوفتگی ها و آنچه که برای آن دلیل مشخصی را نمی‌ شناسید باید ابتدا از نظر کرونا بررسی شود.

 

 

وی در پاسخ به فردی که پرسید « پدر شوهرم و اعضای خانواده اک مبتلا به کرونا شدند؛ سه واحد هستیم و الان ۱۱ روز از ابتلای پدر شوهرم و ۷ روز از ابتلای برادر شوهرم که کنار واحد ما است می گذرد؛ تست عمه ام هم مثبت شده و همسرم ایشان را دکتر می‌بردند؛ آیا همسرم هم آلوده شدند؟ و ۷ روز از قرنطینگی خودم و همسرم گذشت آیا لازم است که ادامه بدهیم؟ و اینکه کسی که درگیری ریه داشته تا چند روز ناقل است؟» بیان کرد: به طور کلی از زمان شروع علائم و یا از زمان مثبت شدن تست تا ۱۴ روز فرد را ناقل قلمداد می کنیم.

 

 

دکتر اسدی اظهار کرد: محاسبه کنید آن هایی که ۱۴ روز از قرنطینه بودنشان گذشته ناقل نیستند اما آن هایی که هنوز ۱۴ روزشان نگذشته و کامل نشده، می توانند ناقل باشند لذا مراقبت های بهداشتی مضاعف را نیاز دارند. 

 

 

وی در پاسخ به اینکه آیا فقط قند مصنوعی برای بیمار کرونایی مضر است یا مصرف قند طبیعی هم محدودیت دارد؟ توضیح داد: ما هیچکدام را (قند مصنوعی یا قند طبیعی) به عنوان یک دستور تغذیه ای تکلیف نمی کنیم که منعی برای بیمار کرونایی داشته باشد.

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان ادامه داد: اما به صورت کلی برای تعادل و سلامت بدن نیاز به این داریم که حتی الامکان در مصرف قند طبیعی امساک کنیم و قند مصنوعی هم همانطور که می دانید برای دیابتی ها که احساس شیرینی را داشته باشند، استفاده می شود پس در مواقع ضروری در افراد دیابتی یا چاق از قندهای مصنوعی هم در حد امکان، کمتر استفاده شود.

 

 

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا علائم كرونا در نوع هندي با قبل متفاوت است؟ گفت: علائم کرونا هندی هم مانند علائم کروناهای دیگر شامل علائم تنفسی، گوارشی، ضعف عمومی و اختلال حس های مختلف است.

 

 

دکتر اسدی در پاسخ به شخصی که پرسید «آیا ممکن است دوره کرونا با علائم خفیف بیشتر از دو هفته باشد؟» بیان کرد: اگر منظور شما دوره درمان هست در خیلی از مواقع بیشتر از دو هفته است و در هفته ها و ماه های بعد هم ممکن است عود آن و حتی ازیاد علائم تنفسی را داشته باشیم.

 

 

وی افزود: اگر منظور شما سرایت بیماری است مدت آن را دو هفته می گیریم به شرط آن که علائم برطرف و یا بسیار خفیف شده باشند؛ سه روز بعد از خفیف شدن دیگر سرایت نداریم.

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه من امروز در روز یازدهم بعد از اولین علائم کرونا هستم و احساس خفگی و استرس زیادی دارم البته تنگی نفس ندارم؛ چه کار کنم که آنقدر استرس دارم؟ اظهار کرد: شاید یک تحرک جسمی متعادل، پرهیز جدی از ادویه گرم مانند سیر، دارچین، زنجبیل و غذاهای تند و سرخ کردنی و غذاهای ترش و انجام فعالیت های آرامش بخش مانند نماز، قرآن، تنفس طبی به شما کمک کاملی می کند؛ فکر نمی کنم مشکل ارگانیکی در ریه شما باشد.

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که پرسید «ما چهار خانواده هستیم که همه درگیر بیماری کرونا شدیم؛ پدرم عمل باز قلب کرده و دیابت و چربی هم دارند و امروز تست ایشان مثبت شده است» گفت: حق دارید استرس داشته باشید؛ بیماری زمینه ای قلبی  به هر حال بحث خطرناکی است لطفا در تقویت عمومی ایشان دقت داشته باشید.

 

 

 

دکتر اسدی افزود: سوپ جو و سوپ جوجه و سوپ ماهیچه و پرهیز از ادویه گرم را کاملا" رعایت کنید و همچنین هوای تازه استنشاق کنند و آرامش و خواب ایشان درست باشد و در وهله بعدی با مرکز ارجاع یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطب در خانه کرونا ویروس اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود