Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور آمادگی دارد کوتاهی و قصور دستگاه‌ها در انجام وظایف خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را به عنوان ترک فعل‌های مهم به‌طورجدی پیگیری کند. خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست تخصصی مسئولان ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که با عنوان برنامه تحول راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: مبارزه با این بلا و نجات افراد مبتلا به بیماری اعتیاد یا پیشگیری که از مبارزه مهم‌تر است، یک اقدام ضروری و یک امر واجب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: همانطور که در سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر آمده، راهی به‌جز مبارزه فراگیر، قاطع و مستمر علیه فعالیت‌ها و اقدامات غیرقانونی مرتبط با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها نیست و حتماً یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مبارزه، اقدامات پیشگیرانه است که هم در سیاست‌های کلی آمده است و هم مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری و مسئولان عالی کشور در خصوص تقویت باور‌های دینی، ترویج اقدامات فرهنگی و ورزشی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور است.   بیشتر بخوانید: باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در غرب هرمزگان منهدم شد وی ادامه داد: البته لازم است همه دستگاه‌ها و عموم مردم نیز در این حوزه همکاری و کمک کنند و این حساسیت را باید علی‌الدوام به مسئولین و مردم یادآوری کرد و به نقطه‌ای برسیم که شاهد هیچ ابتلایی به مواد مخدر در کشور نباشیم. به‌ویژه که امروز متأسفانه آمار مبتلایان به مواد مخدر در نسل جوان، دانشجویان و دانش آموزان بیشتر شده که پیام بدی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر ازیک‌طرف جمعیت کشور کاهش شدیدی پیداکرده و از طرف دیگر ۲۵ درصد جمعیت کشور مسن اعلام شده که خطر بسیار بزرگی برای کشور است. این در حالی است که آن دسته از جوانان که مبتلا به مواد مخدر و مواد روان گران هستند نیز جزء جمعیت مطلوب کشور محسوب نمی‌شوند، چون کار آیی ندارند و هزینه‌هایی نیز بر کشور تحمیل می‌کنند؛ بنابراین حتماً باید روی پیشگیری که در سند و برنامه تحولی ستاد مبارزه با مواد مخدر آمده، تمرکز کرد و تحقق آن را پیگیری کرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه بر زمان‌بندی جهت اجرای مفاد سند و برنامه تحولی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این امر خطیر آمادگی کامل دارد که همکاری لازم را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته باشد و از دستگاه‌های ذی‌ربطی که در این خصوص وظیفه و تکالیفی بر عهده دارند مطالبه گر باشد و اگر کوتاهی و قصوری در انجام وظایف خود دارند به کمک شما بیاید و انجام این وظایف را دنبال کند و به عنوان ترک فعل‌های مهم در انجام وظایف دستگاه‌ها به‌طورجدی پیگیری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر گفت: امروز فضای مجازی رسانه غالب کشور است و بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در فضای مجازی فعال هستند؛ به‌ویژه در مدتی که کشور به کرونا مبتلا شده است، بیشتر فعالیت‌ها در فضای مجازی است و باید از این بستر که کم‌هزینه‌تر هم هست، استفاده کرد و به نظر می‌رسد جای کار و آموزش در این زمینه وجود دارد. حتماً باید با دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش و دانشگاه ارتباط تنگاتنگ داشته باشید و بتوانید این خطر را در نطفه بخشکانید.

وی گفت: پیشگیری در این بیماری به منزله واکسن است و اقدامات پیشگیرانه در بحث ورود مواد مخدر و چه در زمینه آموزش و درمان و چه مراحل پس از درمان ضروری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با آسیب‌شناسی جمع‌آوری و نگهداری معتادین متجاهر گفت: به‌رغم هزینه‌هایی که در بحث درمان معتادان متجاهر در مراکز نگهداری و اردوگاه‌های صورت می‌گیرد، اما به علت کوتاه بودن مدت زمان نگهداری، تکمیل نشدن فرآیند درمان و عدم توانمندسازی معتادین حین درمان، تمام این تلاش‌ها بی‌اثر می‌شود و هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌کند که ضروری است تحولی در این زمینه صورت گیرد.   انتهای پیام/  برچسب ها: سازمان بازرسی درویشیان اعتیاد مواد مخدر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بازرسی درویشیان اعتیاد مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان بازرسی کل کشور مواد مخدر مواد مخدر مواد مخدر فضای مجازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان

ایسنا/کردستان جانشین فرمانده انتظامی کردستان، از انهدام هشت باند و تشکیل سه هزار و ۹۴۶ پرونده طی سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.

سردار لطف‌الله دارابی امروز پنجشنبه(۱۲ اردیبهشت) در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر، هشت باند منهدم و سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد.

وی آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری را ۱۹۸ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند که ۲۲ نفر آنان سابقه سرقت داشتند.

وی با بیان اینکه از این ۲۷۶ معتاد متجاهر، ۱۰۰ نفر نیز سابقه تکرار نگهداری در کمپ دارند، اظهار کرد: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ ها شدند.

سردار دارابی از توقیف ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابطه با قاچاق در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

وی به دستگیری ۷ قاچاقچی مواد مخدر در سال گذشته با ۴۶ درصد کاهش اشاره کرد و افزود: امسال هم ۱۲۴ خرده فرش مواد مخدر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتطامی کردستان یادآور شد: نبود کمپ ماده ۱۶ در سقز باعث نارضایتی مردم شده و امیدواریم اقدامی برای احداث این کمپ در شهرستان انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود