Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از میزان چک‌های معامله شده نشان میدهد بیش از 9 میلیون و 600 هزار فقره چک به ارزشی حدود 2582 هزار میلیارد ریال در اسفندماه 1399 در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 11.7 درصـد و 26.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مورد گزارش در استان تهران بیش از 3 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 1318 هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در اسفندماه سال جاری، 49.9 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با 31.3 درصد، 11 درصد و 7.6 درصـد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین 64.2 درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (51.1 درصد)، اصفهان (7.1 درصد) و خراسان رضوی (6 درصد) مبادله شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

حدود 8 میلیون و 900 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 2269 هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 11.8 درصد و 25.6 درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 92.1 درصد و 87.9 درصد وصـول شده است.

درصـد تعـداد و مبلـغ چک‌های وصول شده در بهمن ماه 1399 به ترتیب معادل 91.9 درصد و 88.8 درصد و در اسفندماه 1398 به ترتیب برابر 89.1 و 88.2 درصد بوده است. در اسفندماه 1399 در استان تهران بیش از 2 میلیون و 800 هزار فقره چک به ارزشی حدود 1161 هزار میلیاردریال وصول شد که از نظر تعداد 93.4 درصد و از نظر ارزش 88.1 درصـد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (93.9 درصد)، البرز (93 درصد) و یزد (92.5 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (84.2 درصد)، خراسان شمالی (87.4 درصد) و لرستان (87.8 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های قزوین (89 درصـد)، مرکزی (89.3 درصد) و مازندران (88.8 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های هرمزگان (76.5 درصد)، خراسان شمالی (80.1 درصد) و ایلام (80.5 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصـولی به کل ارزش چکهای مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

حدود 763 هزار فقره چک به ارزشی بیش از 312 هزار میلیارد ریال در اسفندماه 1399 در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 9.5 درصد و 37.7 درصد افزایش نشان می‌دهـد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 7.9 درصد و 12.1 درصد برگشت داده شده است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در بهمن ماه 1399 به ترتیب معادل 8.1 درصد و 11.2 درصد و در اسفندماه 1398 به ترتیب برابر 10.9 و 11.8 درصد بوده است. در ماه مورد گزارش در استان تهران بیش از 197 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 157 هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد 6.6 درصد و از نظر ارزش 11.9 درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمـد (15.8 درصد)، خراسان شمالی(12.6 درصد) و لرستان (12.2 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گـیلان (6.1 درصد)، البرز (7 درصد) و یزد (7.5 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های هرمزگان (23.5 درصد)، خراسان شمالی (19.9 درصد) و ایلام (19.5 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های قزوین (10.5 درصد)، مرکزی (10.7 درصد) و مازندران (11.2 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های‌ مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

پربیننده ترین بانک مرکزی از برگشت اعتماد به بورس حمایت می‌ کند / پیش بینی پذیری اقتصاد، پیش نیاز ثبات بازارهاست غیر قانونی بودن توقیف دارایی ایران در لوکزامبورگ تایید شد / رفع مانع قضایی انتقال دارایی بانک مرکزی به کشور تکذیب چاپ ۸۰هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه سازمان تامین اجتماعی به صاحبان اصلی خود بازگردد اقتصاد اصلی ترین بخشی است که باید اصلاح شود / دولت باید سرمایه‌ گذار پیشران در اقتصاد باشد، نه مداخله‌ گر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک برگشتی انتخابات ۱۴۰۰ اختصاص یافته است و استان بین سایر استان های کشور مبادله شده در استان ترین نسبت تعداد چک ترین نسبت ارزش چک هزار فقره چک به ارزشی ترتیب به استان چک های مبادله شده چک های برگشتی به کل کل چک های مبادله ای هزار میلیارد ریال برگشت داده شده برگشت داده شد بیش ترین نسبت خراسان شمالی کل ارزش چک تعداد و مبلغ نظر تعداد چک های وصولی چک های برگشت ماه مذکور استان تهران ماه مورد چک های وصول وصول شد ماه 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان