Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از کم توجهی بعضی مدیران به مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با محوریت بررسی مصوبات جلسه قبلی به ویژه بررسی  گزارش عملیات میدانی برای شناسایی و تزریق واکسن به سالمندان بالای 80 سال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارشات ارائه شده در این جلسه،  اطلاعات دقیقی از سالمندان بالای 80 سال که هنوز برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به شهرستان‌ها ارائه نشده از سوی دیگر نیز عملکرد میدانی برای احصاء این افراد توسط بخشداران بعضی شهرستان‌ها مناسب نبوده است.

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از این وضعیت دستور داد بخشداران، مصوبه احصاء سالمندان بالای 80 سال در روستاها را جدی بگیرند. در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز موظف است ظرف یک روز، اطلاعات کامل سالمندانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند را به فرمانداری‌ها ارسال کند.

محمدعلی شجاعی تاکید کرد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، دورهمی نیست که در آن فقط صحبت کنیم و مصوبات آن لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: تمامی افراد بالای 80 سال در استان باید واکسن بزنند. نمی‌توانیم سلامت مردم را به خطر بیندازیم. مگر می‌شود فردی بگوید دلم نمی خواهد ماسک بزنم؟ واکسن هم همینگونه است. چراکه عدم تزریق آن توسط افراد در اولویت قرار گرفته سبب به خطر افتادن جان سایر مردم خواهد شد.

شجاعی تاکید کرد: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از مشاغل بسته و خسارات مالی سنگینی به صاحبان آن‌ها وارد شد. اما علی رغم آگاهی از شرایط اقتصادی، به خاطر سلامت مردم از فعالیت اصناف جلوگیری شد. حال چگونه می‌توانیم درباره اصل موضوع که تزریق واکسن است کوتاه بیاییم؟

وی خاطرنشان کرد: ما مسئول اجرای مصوبات ستاد ملی در استان هستیم اما تصمیمِ چگونگیِ اجرایِ آن در استان با مشورت شما و مسئولیت بنده گرفته می‌شود. باید از تمام ظرفیت استان برای خدمت به مردم استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین به مصوبه ستاد احیای امر به معروف در استان در خصوص جانمایی محلی مختص فعالیت ورزشی بانوان از جمله دوچرخه سواری در هر شهرستان اشاره کرد.

شجاعی فرمانداران را موظف کرد ظرف 24 ساعت مکان‌های در نظر گرفته شده برای این موضوع را کتباً اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد کرونا خراسان شمالي سالمندان خراسان شمالی ستاد استانی بالای 80 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی