Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:59:59 GMT

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در ملایر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۶۰۹۴

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در ملایر

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت های ‏رسوبی خبر داد و گفت: طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت های رسوبی توقیفی به ‏جزء موتورسیکلت های دارای دستور قضایی در پارکینگ های شهرستان تا اطلاع ‏ثانوی همچنان ادامه دارد.‏

سرهنگ محمدباقر سلگی در این رابطه افزود: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت های رسوبی توقیفی می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ صرفا با همراه داشتن مدارک مثبته مالکیت موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح ویژه، مالکان موتورسیکلت هایی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، می توانند با سپردن تعهدنامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان اخذ بیمه نامه شخص ثالث، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سلگی با بیان اینکه این اقدام گامی در راستای خدمات دهی و احقاق حقوق شهروندان و توسعه سرمایه اجتماعی است، ادامه داد: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح تاپایان سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اقدام مالکان و راکبان برای آزادسازی موتورسیکلت ها از توقفگاه ها و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده مانند تخفیف هزینه پارکینگ، اجرای این طرح فعلاً تمدید و تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تامین نظم و امنیت انتخابات از وظایف اصلی پلیس است، اظهار کرد: انتخابات در واقع اوج بلوغ فکری، شعور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم به شمار می رود و پلیس در این زمینه تمامی تلاش خود را می کند تا مردم بتوانند در محیطی آرام و آکنده از وحدت و امنیت به پای صندوق های رأی بروند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه انتخابات با بصیرت، مایه عزت ملی است، خاطرنشان کرد: مأموریت انتخابات یک امانتی الهی است که به ما سپرده شده و باید مواظب باشیم در این امانت خدشه ای وارد نشود بنابراین باید با نیت پاک و به قصد رضای خداوند از یک بعد برای امنیت شهروندان و اجرای این مأموریت حضور پیدا کنیم و از طرفی دیگر خودمان هم در این انتخابات شرکت کرده و حضوری آگاهانه و حداکثری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سلگی با تأکید بر اینکه پلیس ملایر با اشرافیت لازم و همه جانبه برای اجرای مأموریت خطیر انتخابات در آمادگی کامل به سر می برد، گفت: یکی از دلایل اهمیت انتخابات بازتاب گسترده آن در جهان است و مقام معظم رهبری منویات ارزشمندی در این زمینه دارند و پلیس با دقت و مسئولانه اجرای این فرامین را مورد توجه قرار می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها موتورهای رسوبی انتخابات 1400 نیروی انتظامی موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین‌دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • داداش کلاه یادت نره 
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود